Novembergiget

Ikväll var det dags för Novembergiget, en konsert med mupparna, musikprofilen på skolan. 
 
De spelade på Godsmagasinet, där vi firade min 40-årsdag. Nu har tyvärr kommunen tagit över den fina lokalen efter Blåsorkestern som drev den förut, så nu får man inte längre hyra den privat. Kul ändå att jag kan gå dit på konsert, här med mupparna i ettan. 
 
Mupparna i tvåan. 
 
Och mupparna i trean, snart studentmuppar! 
 
Alla samlade på scenen. Vi har många begåvade ungdomar, som jag hoppas att vi får se mer av i framtiden. 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så synd att det inte går att hyra den längre men du får trösta dig med att konserterna får vara kvar. Hoppas det ska gå vägen för era duktiga elever!

Svar: Ja, jag kommer kanske att gå dit på julmarknad snart. Det är trevligt med lokala hantverk.
Ylva

2019-11-13 @ 20:48:32
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Malin

Såg roligt ut!

Svar: Det var det. Kul för eleverna att visa upp sig också!
Ylva

2019-11-14 @ 07:27:17
URL: http://maolions.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Kul med så duktiga elever! :-)

Vad taskigt att man inte får hyra lokalen privat. Om den ändå är ledig, så varför inte?

Svar: Jag tycker absolut att man borde få hyra när den inte används, så skulle ju kommunen få in pengar. Det är lite stök med alkohol kommunalt, men det borde funka i slutna sällskap så som det brukar vara på hembydsparker och liknande, som också kan vara kommunägda.
Ylva

2019-11-14 @ 10:30:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Mupparna, det var ju ett skojsigt namn, men alltför muppiga verkar dom inte, vad muppig nu är :)

Svar: Jag säger ibland, totalt ickepolitiskt korrekt, muppar om utvecklingsstörda som nu egentligen ska kallas funktionshindrade. ;-)
Ylva

2019-11-14 @ 11:11:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0