Halv åtta hos mig

Denna vecka har programmet Halv åtta hos mig varit i Hedemora, min hemstad, och det har varit jättekul att se! Man kan tro att alla Hedemorabor bor i gamla, stora, fina faluröda trähus, för det gjorde alla deltagarna! 
 
Jag känner inte igen någon av dem, men har frågat runt lite för Hedemora är litet och någon borde känna någon. Pappa äter surströmming en dag i månaden med Cai. Min bror har gått i samma klass som Annas bror och en kompis son går i samma klass som hennes son och har gått i samma klass som en annan av hennes bröder. En bloggarkompis mamma har jobbat ihop med Mona. Det är bara Pelle jag inte hittar någon koppling till. 
 
Maken tog ledigt fredag och måndag och var glad för att han hann göra en del saker vid stugan och hemma, köpte vinterdäck och sådant. Själv har jag mest ägnat lovet åt att gå och äta på olika ställen. Eftersom jag inte har lunch i vanliga fall kan jag inte gå ut och äta. Idag gick jag och en annan skolbibliotekarie på Vildrosen som har stadens godaste kakor, för de stänger klockan två så dit hinner vi heller aldrig annars. Det var väldigt gott och trevligt!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kul med lite igenkänning när man ser ett program :D

Svar: Ja, verkligen! På samma sätt som det är kul att läsa böcker från platser man kan.
Ylva

2019-11-01 @ 08:00:58
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad roligt att dom kom till er stad :) Måste också köpa vinterdäck, det börjar bli dags nu . Ha en fin fredag :)

Svar: Det var verkligen kul! En söt liten stad, så här sedd utifrån. Det är 23 år sedan jag flyttade.
Ylva

2019-11-01 @ 08:53:24
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Ja, nu har dom lagat klart maten i Hedemora, även om inspelningen var redan i påskas :)

Det är ju egentligen ingen som bor i själva Hedemora, tupptjejen bor ju nästan ute i Långsta :)

Det hade ju varit roligt om sisteman och fått samma poäng, undrar om det har hänt någon gång..

Svar: Jag tänkte också det, att de nog bor utanför eftersom de hade så stora gårdar. Vet du var Pelle bor? Jag tror aldrig de sa det. Ja, det hade varit kul om alla vunnit!
Ylva

2019-11-01 @ 10:30:56
Postat av: Ami

Vad kul att ni kände igen några av dem som var med i programmet :)

Svar: Hehe, nej, jag kände ju inte igen någon men när jag fick reda på efternamn var det lättare att få veta något om dem. :-)
Ylva

2019-11-01 @ 10:36:59
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Världen är inte stor många gånger. Men det kan ju ta "nåt led" innan man har koppling till den person man ser :-)

Svar: Hedemora är i de flesta fall inte stort. Filip och Fredrik hade ett kul program som gick ut på att man kan hitta en koppling till alla i hela världen genom högst fem steg, ibland gick det bra, ibland gick det dåligt. :-)
Ylva

2019-11-02 @ 13:40:53
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag såg det programmet - kul! Fast jag som är rätt misstänksam av mig undrade hur mycket som var fusk...
Sen undrade jag lite över hur den miljömedvetne miljöpartisten (tror jag) Fredrik kunde flyga så mycket med gott samvete ;-)

Svar: Ja, det undrar man ibland. Det är många som flyger utan att verka tycka att det är något problem. Jag skäms när jag flyger men ännu inte tillräckligt för att låta bli.
Ylva

2019-11-03 @ 10:55:38
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0