I Helsingborg

Vi har haft en fin helg i Helsingborg trots en del regn. 
 
Där finns ett pampigt rådhus. 
 
Tropical beach var inte så inbjudande.
 
Vi åkte över till mysiga Helsingör. 
 
Att det regnade hindrade inte mig från att äta glass. Underligt nog smälte den värre än i sommarvärme... Min jacka gick sönder så jag köpte en ny i Helsingborg och jag gillar inte alls den här färgen, men jag blir åtminstone lätt att se. 
 
Igår var vi på rockbaren på The Tivoli och hörde punkbandet Baditudes. Det var full fart på de gamla gubbarna. 
 
Vi hade bilen parkerad hela helgen ute på piren som ligger centralt. 
 
Om ni vill se flera bilder kan ni titta på min facebookprofil: 
https://www.facebook.com/yfronten.blogg och här är en massa gott vi ätit på min andra facebooksida: https://www.facebook.com/yfronten/

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Helsingborg är en jättefin stad! Vi var där för några år sen och hälsade på våra grannar Ami och Patrik. (Grannar i Spanien, alltså ;-) ).
Det bästa när man tar båten över till Helsingör är att aldrig kliva av den. Att tura... Fast till slut måste man ändå kliva av, och då är det bra att ha koll på att man är i rätt land :-D

Svar: Aha, ni har hälsat på dem i Helsingborg, vad kul! Jag hade en idé om att tura, men ville varken ha röd pölse, grön öl (Tuborg) eller Jägermeister som var vad de lockade med, utan hellre gå ut och äta på kvällen.
Ylva

2019-10-28 @ 07:33:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Helsingborg är en fin stad tycker jag. Min kusin med familj bor där och vår dotter har bott där några år. Lite otur med vädret men det kunde varit värre. En tur till Helsingör är aldrig fel!

Svar: Helsingborg är trevligt! Jag reagerade på att det var många äldre personer ute på pub på kvällarna. Så är det inte här (och sedan är det inte så kul att gå på pub här när jag jobbar på skola...).
Ylva

2019-10-28 @ 09:36:42
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Ni verkar haft det bara fint :)

Stranden lockade inte direkt, håller med om det !

Svar: Vi hade det jättebra! Man kan inte begära fint väder i slutet av oktober.
Ylva

2019-10-28 @ 14:14:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0