Konsert på Gummifabriken

Igår åkte jag med väninnan till Värnamo för hon hade biljetter till en konsert på Gummifabriken. 
 
Först delade vi på en kebabpizza med väldigt mycket kött! Hon fick mina peperonis och tog stark sås och jag valde bea. De hade hemgjorda såser som var smarriga. 
 
Musikcafé med Duo Naranjo-Weurlander. Den ena är från Chile och den andra från Finland och de tycker inte om att sätta en etikett på sin musik, men spelar flygel och konsertackordion som man också får kalla dragspel. Det var annorlunda, vackert och skulle passa som filmmusik. 
 
Foajén till auditoriet är pampig! Hela den gamla gummifabriken har blivit ett fantastiskt kulturhus med bibliotek, bio, restaurang och flera stora salar. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så god den pizzan såg ut och vilken bra kväll!

Svar: Mycket god pizza, men tur att vi delade för den var mäktig! Pizzerian ligger mittemot Gummifabriken så dit kommer jag nog tillbaka.
Ylva

2019-10-09 @ 20:49:29
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jösses vilken pizza! Jag hade nog också valt bea, lite märkligt till kebab kanske, men jättegott och jag får det inte så ofta nuförtiden.

Igår var vi också på konsert. Med en munspelsblåsare som vunnit munspels-VM två gånger. Hade ingen aning om att det fanns VM i munspel... Det lät dock INTE bra, så vi gick därifrån och siktade på mat istället :-D

Svar: Man brukar ju få kebabsås till kebabpizza så jag blev glad när jag kunde välja min favoritsås. Dock tycker jag inte bea passar till Ikeas köttbullar som är godast med sin brunsås.
Haha, munspels-VM! Då var han åtminstone duktig, men det kanske inte är något man vill höra enbart. :-)
Ylva

2019-10-09 @ 20:58:35
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt att gå på konsert :) Det var länge sedan jag gjorde det.

Svar: Jag går ofta på konsert, särskilt när det är billigt och man kan chansa lite.
Ylva

2019-10-10 @ 10:06:58
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Konsert på en gummifabrik... såg inte så mycket gummi, mer "gummor" då :)

Svar: Jag tyckte att det lät fullständigt obscent med Gummifabriken först, för jag tänkte bara på kondomer, men jag har vant mig... :-)
Ylva

2019-10-10 @ 11:13:05
Postat av: Ami

Åh, pizza var ett tag sen jag åt. Och er såg jättegod ut!

Svar: Det var länge sedan jag åt pizza före det och den var riktigt god! Men det räckte med en halv.
Ylva

2019-10-10 @ 12:31:03
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0