Villa Villekulla

Jag är med i en facebookgrupp för Villa Villekullas bevarande. 
 
Villa Villekulla är ett jättegullligt hus som kommunen äger och tänkte riva innan folkstormen drog i gång. Sedan var tanken att sälja det till någon som kan flytta det, men det kanske inte ens går och nu vet de inte om de får göra det (vilket jag tycker att kommunen ska ha koll på) och det senaste är att de ska sälja det och låta det stå kvar, men då måste de göra en ny plan för området för de ville bygga parkeringsplats här. Tyvärr är huset i väldigt dåligt skick, men jag hoppas att någon köper det och renoverar! 
 
Mittemot ligger ett par liknande tornvillor som är privatägda och jättefint renoverade. 
 
Jag älskar torn! Säkert fullständigt omöjliga att möblera, men ibland har de trapphus i dem och då funkar ju runt. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Va tråkigt om dom river huset, det är ju jättefint, borde vara K märkt tycker jag . Synd att inte kommunen vill bevara det.

Svar: Visst borde ett så gammalt och fint hus vara märkt och ha rivningsförbud!
Ylva

2019-10-11 @ 17:11:28
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag älskar också tornhus och ville bygga till ett sånt i köket i Sollentuna. En helt befängd idé, det lilla huset skulle inte klä i ett torn :-D

Men att riva det där fina för att bygga en parkeringsplats istället, den idén är faktiskt ÄNNU mer befängd!

Svar: Nej, det passar inte med torn överallt, men jag brukar också drömma om ett eget torn. Jag tänker ibland att vårt sexkantiga växthus uppe på en kulle får vara ett tornsubstitut. :-)
Ylva

2019-10-12 @ 23:06:17
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0