Cykla i regn

Makens lika geniala som enkla tips för att gå ned i vikt är "ät mindre, sprattla mer" och jag kan ju tyvärr inte låta bli att äta en massa goda saker så jag försöker att röra på mig varje dag. 
 
Ett ufo! Jag känner mig särskilt duktig när jag ger mig ut och cyklar eller går fast det regnar. 
 
Idag har jag cyklat sammanlagt 19 km enligt Google maps och det har varit omväxlande väder. 
 
Jag har ett par fina höstjackor men använder dem sällan eftersom det är säkrast att ha regnjacka.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Bra vardagsmotion ska inte underskattas och dit hör att cykla! Men visst, äta mindre är också en metod ;-)

Svar: Vardagsmotion är min räddning nu när jag inte håller på med någon arrangerad motion. Jag saknar badminton, men har tyvärr inte fått med mig någon ny att spela med efter att de gamla fått ont i olika kroppsdelar.
Ylva

2019-09-12 @ 21:23:35
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Duktigt! Jag cyklar inte alls nuförtiden, men går gör jag gärna (i alla fall när det är någorlunda platt!).
Men regnar det, då vill jag helst vara under tak. Gärna i en soffa... :-D

Svar: Jag har flyttat från Borås till Göteborg till Ljungby, som alla är tre typiskt regniga städer, så jag är van vid att klä mig efter väder. Att ligga i en soffa under en filt är det bästa när det regnar!
Ylva

2019-09-13 @ 02:07:49
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Enkel "mat"ematik av maken din :)

Vardagsmotion är bra det, jag brukar försöka gå 20-30 min på lunchen, men inte när det regnar. Vill ju inte sitta blöt på jobbet !

Svar: Jag cyklar alltid till jobbet och även fast jag har bra regnkläder blir jag plaskblöt ibland, man svettas ju liksom under regnjackan... Förut hade vi en friskvårdshalvtimme i veckan när jag promenerade med några lärare, men de tog bort den, dumt nog.
Ylva

2019-09-13 @ 10:44:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0