Järnvägsbroar

Jag tycker att gamla järnvägsbroar är fina!
 
Den här ligger på cykelvägen Banvallsleden i Kånna och går över Lagan och här brukar jag cykla när jag vill ta en längre motionsrunda. 
 
Den här åkte vi under idag när vi åkte båt på Bolmen. Vi försökte köra slut på bensinen, ett angenämt problem, men helt slut blev det inte. 
 
Sedan kom vi in i en kanal. Maken har köpt ett lod med sjökartor så att vi vågar åka närmare stränderna nu när vi ser att vi inte går på grund. 
 
September är en desperat tid när man känner att det är sista gången på länge som man kan göra många saker. Igår tog jag av mig stövlarna och låg i solen på bryggan till exempel. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

Gäller att njuta det sista av den sk. sommaren :)

Svar: Det gör det! Första gången maken var i Hedemora drog jag med honom på cykeltur i november, det var svinkallt, hahaha...
Ylva

2019-09-09 @ 11:11:25
Postat av: Ama de casa

Jag älskar broar! Dom allra flesta är superfina! (Fast det finns ju fulingar även i brovärdlen såklart).

Härligt att sommaren håller sig kvar - hoppas den gör det lääänge :-)

Svar: Visst är det kul med broar! Jag gillar särskilt gamla välvda stenbroar och sådana som är jättelånga och har höga pyloner (har jag lärt mig att det heter).
Ylva

2019-09-09 @ 16:53:34
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0