Skywalk

Minsann, vad duktig jag är! Idag har jag cyklat tre mil sammanlagt, synd att jag kommit igång med detta långcyklande när säsongen börjar ta slut och kvällarna är korta. 
 
Den nyasfalterade cykelvägen blev klar för ungefär ett år sedan men det har inte blivit av att cykla här förrän nu. Jag cyklade där förra gången den var ny, men sedan rev de upp den igen för att dra fjärrvärme. Här har de lett vägen genom en gammal kotunnel under en hårt trafikerad väg, mycket bra! 
 
Gamla banvallar är platta och bra cykelvägar och nästa år ska jag åka inlines här. 
 
Jag cyklade till Lagan (samhället, inte ån) och gick ut på deras skywalk. 
 
Det här är vad man ser när man tittar ned. Vidunderlig utsikt, nästan som i Amerikas nationalparker, eller vad säger du , Ama  https://amacasa.wordpress.com/ ? 
 
Jag cyklade förbi ett gulligt hus. 
 
Och ett annat gulligt hus där maken bodde när han var liten. Kommunen äger det, men vägrar sälja det av outgrundlig anledning. När makens familj bodde där för 35 år sedan var det fint och svärmor fixade en fantastiskt välskött trädgård. Det är så synd att de låter det förfalla så! 
 
Nära det huset låg det ett jättefint gammalt gult trähus som kanske var tvunget att riva, men jag tycker att det är synd att smälla upp en stor låda, på en av stans finaste tomter vid ån. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var inte illa! Här är den gamla banvallen också cykelväg men den är inte asfalterad vilket är lite synd fast den smälter ju bra in i naturen.

Trevlig helg!

Svar: Gamla banvallar med grus är bra som promenadvägar, men det är fantastiskt att cykla på ny asfalt för att inte tala om att åka inlines! Det samma!
Ylva

2019-09-13 @ 21:26:20
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken jättefin cykelväg! Fast varför vänta till nästa år med att åka inlines på den? Det borde väl funka med långfärdsgrillor till vintern? ;-)

Haha! Ja, det ser preciiis ut som här i Utahs nationalparker. Nästa gång ska jag åka dit istället :-D

Svar: När mamma och pappa blir desperata efter längdskidåkning händer det att de åker på en gammal banvall, men jag tycker att den är ganska tråkig, när jag åker längd får det gärna gå lite upp och ned, åtminstone ned.
Ylva

2019-09-15 @ 05:07:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0