Back to black

Jag fick ett bra tips av min frisör på ett tvättmedel som tvättar så att det blir svart, ungefär som färgning fast enklare. 
 
Här är ett par byxor som blivit grådassiga och ett par cykelbyxor som jag målat målarfärg på. 
 
Efter tvätt är de svarta igen, eller ja, målarfärgen är ännu kvar, men syns inte så mycket. 
 
Jag köpte tvättmedlet på Ica och är inte sponsrad men vill ändå berätta att jag tyckte att det var bra. Det är så kul med min frisör för vi pratar om allt möjligt. 
 
Ur dagboken 900425: Jag stannade hemma idag också. Har legat och läst mest hela dagen. Jag håller på med Ondskan av Jan Guillou. Väldigt bra bok faktiskt. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tack för tipset! Här finns ett behov av samma produkt!

Svar: Jag hade aldrig hittat det själv, för det var någonstans bland syprylar som jag inte brukar köpa... Testa!
Ylva

2020-04-26 @ 09:50:00
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad bra det blev. Vilket bra tips, visste inte att det fanns sådant tvättmedel.

Kram <3

Svar: Jag trodde inte att det skulle funka så bra som det gör. Billigt och smidigt! Kram!
Ylva

2020-04-26 @ 09:53:27
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Fiffigt med det tvättmedlet! :-) Jag pratar också om allt möjligt med min frissa, men precis vad vet jag inte - hon pratar "bara" spanska ;-) Nu saknar jag henne mycket, jösses vad mitt hår skulle behöva klippas...

Ondskan läste jag också nån gång och såg sen filmen. Men jag minns inte riktigt vad jag tyckte... Har inga ledtrådar i form av dagboksanteckningar heller :-)

Svar: Haha, ja, då pratar du säkert om allt möjligt! Jag hade en gullig frisör från Iran när jag bodde i Göteborg, tur att hon inte pratade persiska eller något med mig... Jag trodde att jag var äldre när jag läste Ondskan första gången och gillade även filmen.
Ylva

2020-04-26 @ 10:12:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det var ju en bra idé :)

jag har många svarta linnen som är hela och så, men börjar bli lite urtvättade, skall nog testa detta på dom

Svar: Gör det! Nu har jag tvättat ett par jeans också som blev jättefina och som jag var ledsen innan att jag förstört.
Ylva

2020-04-26 @ 13:08:21
Postat av: Emma Engström

Åh det där har vi själv använt oss av hemma, tycker det funkar helt okej ändå! :D

Svar: Jag tyckte att det var jättebra! Trodde inte att byxorna skulle bli sig själva igen. :-)
Ylva

2020-04-26 @ 20:07:20
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0