Blommor i stan

På dagens promenad undrade jag vad kommunen har hittat på här. 
 
En ny sandstrand på en udde i ån?
 
Javisst ja, vi har ju haft översvämning och nu tittar marken upp igen. Här var det översvämmat ända upp över gångstigen! 
 
Här undrade jag också vad det var frågan om i ett tidigare inlägg. 
 
Nu har parkförvaltningen fixat till det. 
 
Rosenrips var det här, tack mamma som redde ut detta. 
 
Tusensköna i drivor bakom Preemmacken, det såg skräpigt ut på långt håll.
 
Ur dagboken 900415: Idag blev jag väckt av att taxen Dolly slickade mig på knät.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så där ja, nu tog den planteringen sig! Rosenrips hade vi i trädgården förr men de kilade vidare tyvärr...

Svar: Det var synd med rosenripsen! Jag saknar vår rönnsumak som blåste ned i en storm.
Ylva

2020-04-15 @ 21:19:17
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vilken fin blomsterprakt! Fast den där installationen var säkert mer lättskött innan penséerna kom dit :-)

Lät som en gullig väckarklocka. Jag gillar taxar :-D

Svar: Ja, den där jordkrukan ser ut som något jag skulle klara av att sköta... Taxar är fina!
Ylva

2020-04-16 @ 10:27:04
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: familjenkaotisk.blogg.se

Visst är det härligt när man får svar på sina undringar. Jag kan gå och fundera på saker ibland och kan inte släppa det innan jag får ett svar :)
Kram

Svar: Det är så frustrerande när man funderar på något! Jag brukar skicka sms till dem jag diskuterat något med och så dyker det upp något i huvudet efteråt, haha... Kram!
Ylva

2020-04-16 @ 14:09:55
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Härligt när vårblommorna kommer fram !

Jag la märke till på dagens promenad att häckarna vid villaträdgårdarna börjar skimra lite i grönt

Svar: Det är fantastiskt när det börjar bli grönt igen! Idag har vi två kaniner i trädgården och de verkar också gilla gräset. :-)
Ylva

2020-04-16 @ 15:09:51
Postat av: Emma Engström

Har sett att mer och mer blommor börjat komma upp vilket är så kul, vårkänslor! :D Även att det börjat knoppa så mycket <3

Svar: Visst är det härligt! Jag blir helt glad när jag ser videkissar och knoppar nu!
Ylva

2020-04-16 @ 20:16:30
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0