En höna har ruvat

Vi har en höna som har ruvat på ägg.
 
Hon har legat på äggen sedan den 2 april och de ska ruva i 21 dagar så vi trodde inte att det skulle bli några kycklingar. 
 
Idag skickade maken den här bilden från gården. En liten kyckling har hon fått fram! Det är jättekul för vi har aldrig haft någon höna som ruvat innan utan bara kläckt fram kycklingar i kläckare. 
 
Själv var jag ute och gick hemma i stan och kom nära ett par vilande änder. 
 
Ur dagboken 900428: På slöjden hade inte jag och Jocke något att göra så Monika skickade oss till Uno för att hämta några paket, men de var inte till henne. Sen gjorde vi en IK GRIM-flagga. IK GRIM är ett fotbollslag mellan Vikmanshyttan och Hedemora. Det blev en fin flagga. Två vita och två gröna rutor. Flaggan blev 130x130 cm, ganska stor alltså. 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Vad kul med en liten tillökning, så gullig!

Svar: Ja, jag tycker att de är så söta de här som är mörka på ryggen. De ändrar ju färg sedan, vi vet inte hur den kommer att bli.
Ylva

2020-04-29 @ 10:00:02
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Men vad roligt! Oftast gillar man ju inte sura djur, men där är ju höns ett undantag ;-)

Så ni fick vara bud på slöjden? Det var ju lite annorlunda... :-)

Svar: Ja, höns är söta fast de är sura. Vi gjorde så konstiga saker sista terminen i nian! Först hade vi inget att göra och sedan sydde vi en jätteflagga... haha...
Ylva

2020-04-29 @ 10:25:36
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh vad roligt att det blev en kyckling i alla fall. Vad söta dom är mamma och unge :)
Älskar änder som är så underbara. :)

Kram

Svar: Jättekul! Vi har mest värphöns som inte brukar ruva men den här rasen gör tydligen ofta det. :-) Änder är fina! Kram!
Ylva

2020-04-29 @ 12:32:23
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Znogge

Så roligt att det blev en kyckling i alla fall. Så söt den är!

Svar: Den blir nog bortskämd. Jag hoppas att jag kan få hålla i den så att den blir tam, men än så länge vaktar hönan på den.
Ylva

2020-04-29 @ 18:50:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Nej men åh vad roligt!! Kycklingar är ju så söta tycker jag :D

Svar: Det är fantastiskt kul! Jag ska åka med till stugan imorgon och se om jag får träffa kycklingen eller om hönan gömmer den. :-)
Ylva

2020-04-29 @ 19:04:02
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0