Glass- och inlinespremiär

Vilken bra måndag det här blev då!
 
Det kom ett paket med roliga tupphanddukar som jag beställt på https://www.allermediashop.se/
 
Äntligen öppnade glasstorget och jag köpte en glassbåt. 
 
Det blev även premiär på inlines. Först tyckte jag att jag rullade iväg hemskt fort och hade svårt med kontrollen när jag skulle över en stor väg tyvärr, men jag lyckades åka slalom så att jag stoppade innan jag for över. Efter ett tag på en härligt slät cykelväg gick det bättre och jag kände mig riktigt cool tills jag fick se min skugga med galen fontänfrisyr... Det var otroligt kul att åka och nu hoppas jag på flera varma och vindstilla dagar som är sällsynta här. 
 
Av någon konstig anledning visas fortfarande våra medlemsfilmer på Bio Kontrast fast den vanliga bion har stängt. Jag gick och såg Rött kort, en film om iranska kvinnor som spelar fotboll, den var bra. Jag brukar inte fota duken på bio, men nu var vi bara åtta i publiken så man kan ta sig friheter. Ett par satt och hade ett högljutt videosamtal med ett barnbarn precis tills filmen började. 
 
Ur dagboken 900420: Utanför Joh fanns ett (en?) Imbiss där vi åt. Jag åt Schnitzel mit Brötchen. Ganska gott faktiskt. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En riktigt bra måndag :D Filmen lät väldigt intressant! Klart att man ska ta sig friheter ;-)

Svar: Jag förvånade mig själv med att gå på en sportfilm, men det handlade mer om problemen runt omkring med kvinnor som inte får spela för sina män.
Ylva

2020-04-21 @ 07:09:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunillan

Oj, du är modig du, jag känner mig för klumpig för att våga testa inlines. Men, glass, det åt jag igår iaf :)

Svar: Du som åker skridskor skulle nog gilla inlines. Jag har åkt i flera år men kan ännu inte bromsa, så jag får planera hur jag åker, haha...
Ylva

2020-04-21 @ 08:29:42
Postat av: Ama de casa

Hmm... Undrar om Anders har några hjul undanstoppade nånstans som man kan montera på några skor? I såna fall kunde vi åka inlines i garaget. Kan bli extra spännande i nedförsbackarna... ;-)

Fin tupphandduk! Synd att den inte kom före påsk bara... Å andra sidan är man ju alltid "före påsk" om man inte befinner sig "under påsk" :-)

Imbiss blev jag tvungen att googla. Påminner lite om korvmojjar :-D

Svar: Oojoj, det kan bli spännande om ni gör rullskridskor. Det blir nog som när jag försöker låna mammas långfärdsskridskor som jag inte får fast ordentligt på mina kängor och så trillar de av ibland... Vi som har höns bryr oss inte om ifall det är påsk eller inte :-) Ja, imbiss är som tyska Sibylla.
Ylva

2020-04-21 @ 10:22:47
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilka söta handdukar och glassen ser verkligen riktigt god ut :)
Var roligt att åka inlines. Har faktiskt aldrig provat det, lika bra det, hade väl slagit ihjäl mig haha.
Kram <3

Svar: De är inte så påskiga så jag tänker att man kan ha dem året runt, fast det säger jag ju om allt påskpynt för oss som har höns, haha... Det är jättekul att åka inlines, men totalt livsfarligt... Kram!
Ylva

2020-04-21 @ 14:50:51
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Nämen jisses vilken smarrig glassbåt! Det var inte en dålig start på veckan det inte :> Kram <3

Svar: Ibland är måndagar bra! Jag är så glad över glasskiosken! Kram!
Ylva

2020-04-21 @ 19:47:16
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0