Langos

Idag öppnade langosvagnen här! 
 
Festivalsommaren är körd så de ställde upp vagnen utanför restaurangen med samma ägare och jag köpte en langos med sylt och grädde. Det är så gott! 
 
Jag gick in på Dreamwear som säljer brud- och festklänningar och tittade på fina klänningar. Utanför toan satt den här tjusiga damen och väntade. 
 
Ur dagboken 900424: Idag är jag hemma för mitt huvud väger bly. Jag skickade med mamma pengar till skoltröjan. Får se om jag får den idag. Det är ingen panik för jag ska inte ha den än men det är kul att se hur den ser ut. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Gott! Själv har jag bara ätit langos med matfyllning. Tror jag hade gillat denna bättre!

Svar: Den här borde du gilla! Jag tycker att det är fantastiskt, ungefär som våffla blir det ju med sylt och grädde. En gång höll jag på att få en vitlökspenslad men det satte jag stopp för...
Ylva

2020-04-24 @ 21:47:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Åh så gott det ser ut. Älskar langos! :)

Kram <3

Svar: Det är så gott! Nu hoppas jag att de kommer att ha öppet ofta, men än så länge verkar det bara bli någon gång i veckan så jag får passa på när det händer. Kram!
Ylva

2020-04-25 @ 09:38:33
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Jag tror faktiskt inte att jag har ätit langos en enda gång... Frågade Anders och han trodde inte det heller. Fast vi har petat i oss många grejer genom åren, så kanske har det slunkit med nån sån också :-)

Hur såg den ut då, skoltröjan? Du har möjligen inget foto i arkivet som visar den?

Svar: Du borde minnas om du ätit det. Ett kort tag hade vi en liten skum Langosgrottan här, men det är som sagt festivalmat och staden är för liten tror jag. De hade inte efterrättslangos så jag gick inte dit mer när jag klagat på det... Jag minns inte hur nians skoltröja såg ut och tror inte att den finns med i fotoalbumen.
Ylva

2020-04-25 @ 09:45:26
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Älskar langos.
Min granne i Sverige kom från Ungern och vilka langos hon gjorde, så goda! Äkta ungerska!
Trevlig helg!

Svar: Åh, har du haft en langosgranne! Vad fantastiskt! Fortsatt trevlig helg!
Ylva

2020-04-25 @ 11:09:16
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0