Om blommor

Maken har satt årets penséer i blomlådorna. 
 
Denna gång blev det blågult. 
 
Vi gillar penséer och det är kul att det finns en massa olika färger. 
 
Här har han ansträngt sig för att de ska ha det bra och så är det en som har planterat sig själv ute på vägen! 
 
Jag åkte med ut till stugan ikväll och grillade, det var en så fin solnedgång. 
 
Vår kungsängslilja (tack, mamma, för information om blommor igen) som nästan har fått vara ifred för hönsen...
 
Oj, vilken bortkastad reklam på mig! När jag var liten hade vi Allt om mat och en gång blev det jättekonstigt; 
Mamma: "Kan du gå och hämta Allt om mat?"
Jag: "Jaa." (Går till kylskåpet. Kommer tillbaka.) "Nej, vi hade ingen tomat."
 
Ur dagboken 900423: På idrotten spelade vi baseball. Det var ganska tråkigt. Fast skönt att vara ute.  

Kommentarer
Postat av: Znogge

Penséer är fina och tacksamma blommor. Ok, då förstår jag vilken sorts tidningar som du inte läser ;-)

Svar: Ja, penséer brukar vara fina länge. Jag hade köpt någon annan tidning från Bonnier media, men...
Ylva

2020-04-23 @ 21:44:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad fint det blev. Pysslig han är din man :)
Haha roligt med hörfelet där om Allt om mat :)
Vilken vacker Kungslilja.

Ha en fin fredag kram <3

Svar: Han är pysslig så att det räcker för oss båda. <3 Det var en konstig fråga från vardagsrummet, haha... Kram!
Ylva

2020-04-24 @ 08:53:56
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Ogräs i form av penséer, dom lät jag vara kvar i grusgången. Tillsammans med en massa annat ogräs som inte alls var lika fina ;-)

Så ni spelade baseboll? Vi spelade brännboll på min tid :-)

Svar: Visst låter det avancerat med baseball? Jag kan inte minnas att jag provat, vi var nog urusla... :-) Garagesport kanske?
Ylva

2020-04-24 @ 10:21:44
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: gunillan

Så fint med vårblommor !!

All tomat :):)

Svar: Visst var det en konstig fråga, men jag brukar göra vad man säger till mig. :-)
Ylva

2020-04-24 @ 14:14:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0