Påskafton

Det blev en besynnerlig påskafton! 
 
Vi brukar gå på påskefrokost hos våra danska stuggrannar men nu är ju de kvar i Köpenhamn. Förra året satt vi ute och det var underbart! 
 
Vi satt ute och åt idag också, med påsktuppen och några av hans hönor i trädgården. 
 
Det blev en långpromenad till en damm ute i skogen. Maken fick hjälpa mig att ta mig över några besvärliga bäckar på vägen, men det får ni inte se. 
 
Maken pratade med grannens tjur som är enorm, jämför med den lilla kalven. 
 
Ur dagboken 900411: Idag har det varit jättekul. Vi kom till Stockholm vid halvtolv. Jag, Marit, Emma och Åsa gick på tekniska muséet. Först var det tråkigt men på slutet hittade vi en kul utställning om kroppen. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det är andra tider nu. Vi satt ute i två och en halv timme och sedan så frös vi lika länge!

Glad påskaftonskväll!

Svar: Skönt när man kan vara ute, men det blir ganska kallt till slut... Glad påskdag!
Ylva

2020-04-11 @ 19:50:23
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Visst blev det en annorlunda påsk i år! Här brukar det vara jättemånga som rest ned till sina "sommarstugor" och vi umgås ganska intensivt då när så många är här. I år... Dom fåtaliga som är kvar i bekantskapskretsen, dom får vi inte en gå och träffa med säkerhetsavstånd. Det tar på krafterna att egentligen inte göra nånting alls...

Tjuren var verkligen gigantisk! Men han såg väldigt snäll ut. Ferdinand-snäll, typ :-)

Tekniska museet var ett annorlunda mål för fyra tjejer att välja. Ja, jag erkänner. Där var jag fördomsfull :-)

Svar: Jag tycker synd om er som inte får träffa andra människor och inte gå ut! Ja, tjuren är snäll, men jag vågar ändå inte gå så nära. Två av mina vänner gick i alla fall natur och tillsammans med teknisterna det första året på gymnasiet. :-) Vi var i Stockholm med skolan och gick på musikalen West Side Story på kvällen.
Ylva

2020-04-12 @ 10:43:57
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Allt är så annorlunda i år.
Mysigt i alla fall med en promenad i det fina vårvädret.
Vad söta dom är, tjuren, kalven och korna. <3

ha en fin påskdag kram <3

Svar: Vi har tagit många fina skogspromenader. Det är så mysigt med kor, tycker jag! Glad påskdag! Kram!
Ylva

2020-04-12 @ 10:45:25
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

När jag läste min kommentar såhär i efterhand så vill jag förtydliga att dom flesta i bekantskapskretsen har antingen åkt till Sverige, alternativt inte rest hit i påsk.

Svar: Jag får ju rapporter från Ami i Helsingborg som blir ombokad hela tiden.. Jobbigt att inte veta när man ska få komma tillbaka till Spanien, men nu är det bättre att vara i Sverige och få gå ut.
Ylva

2020-04-12 @ 10:46:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Carro

låter ju jättemysigt :)

Svar: Påsken var fin fast den var konstig.
Ylva

2020-04-12 @ 22:38:56
URL: http://carro93.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0