Shopping

Idag har jag gjort onödiga saker, om man ska ta till sig rådet att inte träffa andra människor i onödan och än så länge jobbar jag på skolan, vilket också känns konstigt när de rekommenderar att jobba hemifrån. 
 
Jag gick på massage för jag vill att salongen Sawadeekha ska finnas kvar och sedan gick jag till Erikshjälpen. Jag var där i tisdags och tyckte att jag var duktig när jag inte handlade, eftersom det inte var något jag direkt behövde, men jag fastnade ändå för en gammal sliten påskprydnad; en blommig tupp från Portugal, men idag var den borta så någon annan har förbarmat sig över den. Jag köpte en bok som jag också tittat på, som jag i och för sig skulle kunna låna, och ett flak med äggljus. 
 
Maken har sagt att vi kan ta och bunkra lite ifall det blir karantän för oss. Jag hade tänkt köpa ärtsoppa och bananer på Lidl och blev blockerad så jag kom inte på så mycket annat. Nu kan vi i alla fall rengöra diskmaskinen. 
 
Ur dagboken 900402: Efter skolan gick jag till Södran och frågade efter foton från Hebas-Smebas igår. Jag såg ett underbart kort som jag får komma och köpa nästa vecka. Tjoho!
 
(Jag gick alltså till Södra Dalarnes Tidning och frågade efter kort från basketmatchen mellan Hedemora och Smedjebacken.) 

Kommentarer
Postat av: znogge

Ett visst förråd är väl inte fel att ha fast ärtsoppan....

Svar: Maken tycker inte att pannkaka är middag så det blir ärtsoppa till förrätt här i ett par dagar. :-)
Ylva

2020-04-02 @ 21:01:19
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Det är nog bra att bunkra lite i alla fall känns det som. Ärtsoppa är ju så himla gott ( den vegetariska måste du prova ). :) Kram

Svar: Jag och pappa åt ärtsoppa när vi var ensamma hemma när jag var liten, för mamma och min bror spyr av det... :-) Kram!
Ylva

2020-04-03 @ 07:55:46
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Den boken har jag precis läst. Det är tre böcker som hänger ihop och de är jättebra!

Svar: Jag har bara läst den första, den är fin! Mysiga omgivningar.
Ylva

2020-04-03 @ 09:39:15
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Du köper nästan aldrig böcker till dig själv? Haha! Då är det där ett undantag som bekräftar regeln :-) (Ja, jag noterade det där "nästan" ;-) ).
Den där potatisgratängen skulle Anders gilla - han älskar potatisskal. Vi har en gratäng i kylen, men den är skalad :-)

Haha! TACK för den där sista förklaringen, jag fattade nada först :-D


Svar: Typiskt! Jag köper verkligen nästan aldrig böcker och så händer det här. Älskar potatisskal? Det var en konstig sak! Jag är för lat för att skala potatis och äter oftast med skalet på, men enbart skal är inget gott.
Ja, den förklaringen behövs, hebas-smebas låter som ett skämt! :-)
Ylva

2020-04-03 @ 10:34:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Shoppa måste man ju, gäller ju bara att passa på när det inte är så mycket folk :)

Den där boken har jag lyssnat på!

Svar: Ja, och om man är i en riskgrupp eller gammal kan man be någon annan handla. Hennes böcker är mysiga!
Ylva

2020-04-03 @ 15:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0