Änderna och kalven

Vi bor nästan granne med ett par små dammar. 
 
Jag cyklar förbi där ett par gånger om dagen. 
 
Idag kom en hel andflock springande emot mig för det är många som matar dem, så de blir som våra höns som kommer fram när de tror att man har mat till dem. 
 
Min nyupptäckta kalv vilade vid en sten när jag cyklade förbi. 
 
Ur dagboken 900827: Marit och jag kutade under vilda skratt och skrän in i skolbiblioteket där det var knäpptyst. Efter maten åkte jag till Åsa. Vi satt och tittade i våra läxböcker ett tag. Sen till  Vasahallen. Där stod det en buss med en massa tjecker. Vi var tvungna att hoppa av och leda cyklarna genom folkskocken. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Du får ta med dig lite ätbart nästa gång. Tänker på grannsämjan ;-)

Svar: Jag ger hellre komposten till hönsen, men om änderna ska vara sådär närgångna får jag kanske mata dem.
Ylva

2020-08-27 @ 20:35:40
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Jag tycker änder är så roliga när dom kommer och tigger mat :-) Tycker du ska ta med käk och sen försöka dressera dom lite som jag gjorde i England för många år sen:

https://amacasa.files.wordpress.com/2016/11/237.jpg

:-)

Oj... På bibliotek ska det vara tyst, det borde du ha vetat redan då :-D

Svar: Anddressyr, ja, det kanske jag ska slå mig på! Klart att det ska vara tyst på ett bibliotek! Jag minns att vi hängde på bibblan på gymnasiet och var ganska högljudda... :-)
Ylva

2020-08-28 @ 09:28:29
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Fina bilder. Änderna är så söta. Egentligen ska man inte mata dom med bröd har jag hört utan frön. :)
Vad söt kalven är. Helt underbar
kram <3

Svar: De har hur mycket som helst att äta nu, men en gång när det var kallt länge och ån där änderna bodde hade frusit såg jag att räddningstjänsten matade dem, gulligt! Kram!
Ylva

2020-08-28 @ 11:29:13
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Visst är det roligt när de kommer vaggande emot en. Nästa gång får du ta med lite bröd.

Svar: Jag vet ju att du och Julia kan titta på fåglar hur länge som helst. :-) De behöver inte matas egentligen.
Ylva

Postat av: Emma Engström

Åh änder är ju så charmiga haha, men kossor tycker jag är SÅ söta verkligen! :D Hoppas du har en fin fredag! KRAM

Svar: Jag tycker att änder är fina, men vill inte att de ska komma för nära och bitas, haha... Visst är kor söta! Trevlig helg! Kram!
Ylva

2020-08-28 @ 16:18:22
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0