Bio i Växjö

Igår åkte jag med vänner till Växjö och gick på Folkets bio som visade den isländska filmen Mjölkkriget. Det var jättekul för mig som bott på Island i ett halvår, när jag var utbytesstudent på 90-talet, men filmen var mörk. 
 
Det låter konstigt att gå in på en bio när det är en så ljuvlig kväll som det var igår, men efter en smarrig pizza som hotade med att trilla ned i knät på mig på uteserveringen på Sit & Go var det ganska mysigt att krypa in på en mörk bio i 90 minuter. 
 
Ur dagboken 900807: Jag åkte till stationen och köpte tågbiljetter. Sen åkte jag till torget och köpte tomater av Emma men jag tappade dem på vägen så jag vände och köpte nya. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Pizza och bio var väl ingen dålig kombination!

Svar: Mycket bra, tyckte vi tre som åkte. Nu har jag fått för mycket sol så idag försökte jag hålla mig i skuggan.
Ylva

2020-08-08 @ 10:35:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Pizzan såg god ut! Här blir det nog pizza idag :-)

Kom att tänka på en gammal kompis som ältade sin favorithistoria på 80-talet:
Två tomater gick över vägen. Den ena blev överkörd.
- Kom nu ketchup så går vi, sa den andra.

Haha! Huuur dålig som helst, men vissa saker fastnar i skallen ändå :-)

Svar: Ja, det är en så dålig historia! Catch up på engelska blir ju lite mer skoj. :-)
Ylva

2020-08-08 @ 10:37:56
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Åh bio låter mysigt! Det var sååå längesen jag var på bio! ❤️

Svar: Det var mysigt att gå på bio mitt i sommarvärmen faktiskt! Jag ska gå på utebio på fredag, det blir kul!
Ylva

2020-08-08 @ 11:46:00
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0