Bloggen har fyllt 15!

Men jag har ju glömt att fira bloggens femtonårsdag! Det var den 7 juli och då var jag hemma i Hedemora, men det är ingen bra ursäkt. 
 
I det första inlägget 2005 skrev jag om den här skivan som min bror och hans kompisar spelade in som bröllopspresent till ett par vänner. De har gjort egna texter till några kända låtar och Slå på mig är till melodin av Se på mig med Jan Johansen, så nu kan jag aldrig höra den utan att sjunga deras text inne (för det mesta) i huvudet... 
 
Ur dagboken 900820: Först samlades vi i aulan. Hillis kom och satte sig bredvid mig. Alla från vår klass kom i 1B.
 
Det är jättekul för mig som jobbar på gymnasiet att min dagbok nu har kommit fram till första skoldagen på gymnasiet! 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Grattis i efterskott till bloggens femtonårsdag! Så kul att du är framme vid gymnasiet nu för det passar väldigt bra :D

Svar: Tack! Ja, det blir spännande att se hur det verkligen var. Jag minns mig själv som barnsligare än de flesta tjejer på gymnasiet nu, men jag var duktig på att uttrycka mig. :-)
Ylva

2020-08-20 @ 20:36:04
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Grattis till bloggens 15 års dag :)
Kul att se ditt första inlägg :)
Vad coolt att dom spelade in en egen skiva.

Kram <3

Svar: Tack! De fick tillgång till en riktig studio och jobbade hårt med skivan. :-) Kram!
Ylva

2020-08-21 @ 09:07:25
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Grsttis till bloggen! Och vad kul att de spelade in en skiva!

Svar: Tack! Ja, det var ett ambitiöst projekt med skivan och de har till och med gjort en film om bandet. :-)
Ylva

Postat av: Ama de casa

Stort GRATTIS till bloggens högtidsdag! Även om det var lite sent påkommet, men bättre sent än aldrig :-)
Undrar om jag ska gratta min egen bloggs 11-årsdag som passerade helt obemärkt i april... :-)
Vilken perfekt bröllopspresent!

Kul att dom inte splittrade upp er klass så ni fick fortsätta tillsammans :-)

Svar: Ja, det tycker jag att du ska fira! :-) Det var en trygghet med klasskompisarna men några hade jag hoppats att bli av med... Vi gick tillsammans ekonomisk-humanistisk-samhäll så det var en väldigt blandning.
Ylva

2020-08-21 @ 11:04:34
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Först tittade jag på omslaget... och tänkte det var märkliga texter till ett bröllop.. :)

Men, det var ju en jättekul idé av dom och säkert ett roligt minne för brudparet

Svar: Mycket märkliga texter och det blev konstig stämning på bröllopet när min bror tog micken och sjöng Slå på mig när gästerna dansade. Men brudparet uppskattade absolut presenten. :-)
Ylva

2020-08-21 @ 11:17:20
Postat av: Hilma Eklund

Men wow stort GRATTIS till bloggen! 😃❤️

Svar: Tack! Tänk att den är så gammal! :-)
Ylva

2020-08-21 @ 17:00:10
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0