Gamla Torg

Idag har jag lustigt nog kretsat kring Gamla Torg här i Ljungby.
 
Jag lunchade (frukost för mig) med väninnan på Gästgivaregården.
 
De har så fin och god mat här! Vi åt fläskfilé (se den fyrradiga beskrivningen här:)
 
Senare gick jag med en annan väninna på Märtas glasseri.
 
De har fin glass från Sia, Slöinge, Halmstad, så det är närproducerat. 
 
På kvällen gick jag på Berättelser och musik i sommarkväll bakom Märtas. 
 
Zulihan Ismailov & Meja Ohlsson Rodriguez - berättarförmågor från Ljungby Kulturskola, jätteduktiga tjejer!

Ur dagboken 900803: Vi (jag, Marit, Åsa, Magnus och Björn) har rott ut till en liten ö. Nu är klockan över två och vi kanske ska sova. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad mysigt. Vilka fina gamla hus. Jag älskar verkligen när man kan kombinera god mat med lite gammal kultur :) Kram <3

Svar: De har gjort det väldigt fint på Gamla torg och de som har Gästgivaregården och Glasseriet är duktiga. Visst är det fint när man kan använda gamla lokaler. Kram!
Ylva

2020-08-04 @ 08:51:57
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Såg både fint och gott ut det där. Svensk husmanskost hör till min favoritmat. Turligt nog finns det ett gäng restauranger här i stan som tillhandahåller sånt.

Så ni sov under bar himmel? Tufft!

Svar: Sådär fint blir det inte när jag lagar fläskfilé, kan jag säga. Oj, nej, jag har nog aldrig sovit en hel natt utomhus, vi tältade. :-)
Ylva

2020-08-04 @ 09:56:10
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0