Glasstödköp

Tidsinställt inlägg på grund av att vi ska till stugan och jag ju blir tokig på vår vår sega uppkoppling där. Dessutom är det vår elvaåriga bröllopsdag och jag hoppas att vi firar den med att vara ute på sjön.
 
Jag menar glass- och inte glas-stödköp. Nu när glasskioskerna snart kommer att stänga här och det äntligen har blivit varmt stöttar jag dem särskilt mycket. 
 
Ena dagen blir det bananbåt på Glasstorget, som egentligen heter Lilla glasskiosken på Stora torg. Den är till salu och nu är jag orolig för det är väl ingen som vill köpa en glasskiosk i coronatider OCH på hösten! 
 
Nästa dag blir det glass på Märtas glasseri. Här provade jag blå monstersås som var sur och god. 
 
Ur dagboken 900808: Peter LeMarc sommarpratade. En typ från Skara hade ringt och frågat vad han spelar för slags musik. Hej hopp, tyckte Peter. 
 
(Jag undrar om det var Bert Karlsson som ringde.) 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Först och främst: Stort GRATTIS på bröllopsdagen! Hoppas ni har finväder och kan vara ute med finbåten :-)

Helt rätt att stödja affärsidkarna! Jag gör mitt bästa här i stan också. Många har verkligen kärva tider nu.
Men en blå, sur monstersås lät lite... märkligt.

Haha! Det var säkert Bert som ringde :-D

Ha det gott på sjön!

Svar: Tack! Ja, lite väl fint väder, men kul att vi kom ut med båten. Det låter jätteskumt med blåmonstersås, men jag gillade den. :-)
Ylva

2020-08-08 @ 19:48:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Znogge

Grattis på bröllopsdagen! Ja, nu är det glasstider så man får passa på. Säsongen kan bli kort...

Svar: Tack! Nu är det verkligen väder för glass, men det är ändå några som slutat sälja redan.
Ylva

2020-08-09 @ 10:34:29
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0