Max strength capsules

Idag var jag dövstum och hade ont i ena örat när jag vaknade och nu har jag givit mig på en ny sorts tabletter, som jag hittade i medicinlådan. 
 
En superdrog, max strength cold and flu day and night capsules. Det är starka tabletter som man kan köpa receptfritt i England och nu är det länge sedan jag var där, men sådana här kunde jag behöva fler av. Så här färgglada piller har jag nästan bara sett på film innan! 
 
Jag är för dålig på att sitta i karantän. Som tur är bor maken i stugan och jag hemma så att jag kanske inte behöver smitta honom. Det var för varmt att sitta inne hela dagen så jag tog en liten cykeltur, förbi vår pulkabacke där jag och väninnan hann åka en gång i mars när vi hade en dag med snö, men mest lera. Men kul hade vi med hennes (barns) tefat. 
 
Ur dagboken 900818: Åsa och jag råkade ut för Edit när vi köpte glass på Thorsanders. -Såg ni flygmaskinen? 
 
Jag minns inte vem Edit var, men tror att det var en av haggisarna = handikappade som bodde på Haggården. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Det låter som perfekta tabletter i tider som dessa. Kanske något man ska hålla utkik efter vid ett besök i England... Smart att maken bor i stugan så du inte behöver smitta honom.

Svar: De har ganska starka preparat receptfritt i England och det känns som att de hjälpte, men det kan ju vara en kombination med alla andra piller... Ja, det är bra om makens företag kan jobba på som vanligt.
Ylva

2020-08-19 @ 08:23:21
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Vilka jättefina piller! Hoppas dom hjälper också - fortsätt med påkryandet! (Varför blev det rödkrull under det ordet?)

Känner att det blev en klipphängare här... Nå? Såg ni flygmaskinen??? :-D

Svar: Jag blir i alla fall lite glad av dem (och nu låter det som knark). ;-) Det står tyvärr inget mer om flygmaskinen, men jag har ett minne av en liten tant med stora glasögon som sa osammanhängande saker.
Ylva

2020-08-19 @ 09:39:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Hoppas att tabletterna hjälper dig <3 Alltid härligt att komma ut lite. Ta hand om dig, kram!

Svar: Tack! Jag mår bättre nu, kanske av tabletterna. :-) Kram!
Ylva

2020-08-19 @ 15:54:40
URL: http://www.nouw.com/hilma

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0