Smör och snigel

Jag tycker inte om gropar i smöret!
 
Det här paketet har jag gett upp.
 
Jag tycker om brynt Bregott men det finns tyvärr bara i små förpackningar som man nästan måste gräva i, så antingen får jag vänja mig vid att maken gräver, eller köpa andra sorter i större paket. 
 
Vad är det som händer här? 
 
En mördarsnigel som försöker äta upp en mask, eller våldta den?...
 
Ur dagboken 900828: En kul sak väntade mig när jag kom hem. Ett brev med två vykort med JOHAN OCH MAUROS AUTOGRAFER! HURRA! Skitsnygga kort! Det var nån gång före jul jag skrev om det.  
 
Oj, vad jag fick vänta länge på Ratatas autografer. De borde jag ha kvar någonstans. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Håller med dig! Ett smörpaket ska behandlas estetiskt!

Svar: Se där, någon som förstår mig.
Ylva

2020-08-28 @ 22:03:28
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Min storebror verkligen hatade när man grävde gropar i smör, gjorde skidbackar i osten eller klämde mitt på tuber.
Därför lärde jag mig redan i barndomen att alltid gräva gropar i smör, göra skidbackar i ostar och att klämma mitt på tuber (eller ännu hellre längst fram). Hehe...

Oj... Postverket var nog inte mycket bättre än Postnord, tror jag. Lång leveranstid där ;-)

Svar: Aaauhh, de där grejorna hänger ihop att hata! Det var inte postens fel, det var Ratata som inte var så snabba på att svara på fansens post. :-) Jag hade skrivit ett brev och bett om autografer.
Ylva

2020-08-29 @ 16:57:48
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

smöret är ju i asken, har inte tänkt på hur nån tar smör.. backar i osten däremot ... gah

Svar: Då är det bäst att du börjar tänka på det! Jag kämpar med att hyvla ned ostbackar också...
Ylva

2020-08-29 @ 19:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0