Tablettmissbruk

Jag är inne i ett förhoppningsvis tillfälligt tablettmissbruk. 
 
De här tar jag dagligen och de brukar hålla mig frisk; D-vitamin, probi frisk, omega 3 och vitaminbjörnar. 
 
De här tar jag nu mot ont i halsen och huvudet; treo kombinerat med C-vitamin för att det är för äckligt att dricka enbart treo (jag har provat hallontreo men den är också äcklig) och paracetamol. Finns det ingen brustablett som inte smakar illa?! De har slutat sälja magnecylbrus, som jag åtminstone kunde svälja. 
 
Olika godishalstabletter + bafucin. Kolla vilken gullig burk jag har fått av en kompis, med vicks, förresten. 
 
Ur dagboken 900812: Pappa och jag tänkte sätta upp två speglar till men det var en skruv som var sned i min spegelvägg. 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Håller med dig om att värktabletter smakar illa även dom med citron eller hallonsmak. Finns väl en mening med det kan jag tänka mig :)
är också tablettmissbrukare. Tar ca 3 alvedon om dagen ( för smärta i huvud och kropp ) , en Omeprasol ( för magen), 1 Vitaepro, 1 Citalopran ( för att bli lugnare) och en tuggtablett frukt och fibrer för magen :)
Kram

Svar: Citalopram har jag också haft. Jag var tvungen att kombinera med sömntabletter som jag blev beroende av och det tog jättelång tid att sluta. Vad tråkigt att du måste ta värktabletter varje dag. Kram!
Ylva

2020-08-12 @ 13:25:16
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: znogge

Jag tar ytterst sällan några tabletter vilket känns skönt men jag föredrar Ipren framför Panodil. Hoppas medicineringen har effekt!

Svar: Panodil har jag glömt hur de smakar, kanske ska prova. Jag äter ju hellre tabletter än grönsaker...
Ylva

2020-08-12 @ 13:43:36
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Emma Engström

Helt otroligt vad många olika tabletter det finns att ta egentligen, haha! Försöker ta så få tabletter jag bara kan men det är ändå tur att de finns :D KRAM

Svar: Ja, det finns verkligen hur många som helst! Man vet ju inte vad som hjälper egentligen, men det är enkelt med tabletter. :-)
Ylva

2020-08-12 @ 17:24:23
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunillan

Probi frisk brukar jag direkt börja äta om jag känner minsta klii... eller en vecka innan semester.

I år har jag endast konsumerat Dimor... orolig mage :) (eh.. endast vid fåtal tillfällen dock)

Svar: Det var dig jag fick tipset om Probi frisk av. :-) Jag tar dem varje dag men har missat när jag bott i stugan och så blev jag sjuk...
Ylva

2020-08-12 @ 18:58:55
Postat av: Ama de casa

Fisherman's friend och Läkerol brukar vi ha som bilgodis, så även denna gång. Sen att det slinker med en och annan Mentos, det kan inte hjälpas ;-)
Fortsätt krya på så du kommer ur tablettmissbruket!

Den där spegelväggen var inte lättmonterad den...

Svar: Våra danska vänner har alltid handskfacket proppat med Läkerol. När maken slutade snusa (lite för min skull vill jag tro, men mest för att han fick ont i magen) började han med Fisherman´s friend, det blev lite en grej när han låg i flottan. :-) Spegelväggen är en följetong!
Ylva

2020-08-13 @ 10:00:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Kanske smakar värktabletter illa för att man inte ska ta för många!?
Eftersom jag är allergisk mot citrus, så har jag börjat ta C-vitamin tabletter, men svårt att få tag på utan citrus och dessutom himla dyrt, men det är smällar man får ta.
Ha det bra!

Svar: Ja, men samtidigt måste det ju vara meningen att man ska kunna dricka brus. Jag får inte ned det när det är för äckligt... Oj, är du så allergisk att du inte ens tål tabletter, trodde inte det var äkta citrus i dem. Ha det bra!
Ylva

2020-08-13 @ 14:45:39
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0