Trevlig helg

Vi har haft en fin helg, även fast vi tycker att det varit för varmt. 
 
Igår åkte vi båt på Bolmen som låg blank. 
 
Idag har jag mest legat i hängmattan och på bryggan/i dammen och på kvällen bjöd vi vänner till stugan på grill. Jag minns inte riktigt vad som hände här, men maken var stolt över sin gurka...
 
Ur dagboken 900816: Tåget skulle gå 9.14 från Kalmar men de höll på att bygga om linjen så jag fick åka buss till Emmaboda. Därifrån tåg till Alvesta. Sen blev det fel på en växel så vi fick åka på fel spår. 
 
Föga visste jag då att Alvesta skulle bli min närmaste tågstation trettio år senare. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En härlig helg och vädermässigt i min smak men det var skönast på stranden och i vattnet. Sedan blir det härliga sensommarkvällar vilket inte är fel!

Svar: Det är sensommarkvällarna vi hoppas på nu när skolan börjar. Min kropp säger nej till att jobba, så jag måste stanna hemma ett tag till.
Ylva

2020-08-17 @ 06:20:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Sitter i ett disigt och grått Wales och undrar om det kan vara för varmt? Svårt att tänka i det väder jag har. Längtar efter sol och värme.

Svar: Man glömmer ju snabbt hur det känns! Jag kommer nog att sitta i november och längta tillbaka.
Ylva

2020-08-17 @ 10:19:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Såg fantastiskt fint ut där på sjön och fantastiskt trevligt ut där vid bordet. Men jag undrar lite över gurkan... ;-)

Låter läskigt att åka tåg på fel spår... Men så länge man inte får möte så är det nog helt ok.

Svar: Jo, det var en del obscena skämt om den där gurkan och ett par andra som gästerna fick ta med sig hem. :-) Att åka på fel spår är väl inte att rekommendera... men jag kom hem till Hedemora välbehållen kl.21.16. Jag var väldigt noga med tider som sextonåring. :-)
Ylva

2020-08-17 @ 10:40:52
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Härligt med båt i sommarvärmen! Och trevligt med vänner på middag.

Svar: Det är så kul att åka båt och sommaren är kort så man får passa på.
Ylva

2020-08-17 @ 11:14:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0