Vackra kvällar

Jag började få ont i halsen i måndags kväll och nu tycker jag att jag är frisk, men stannar hemma från jobbet i 48 timmar till som man ju ska. 
 
Jag älskar varma kvällar och igår gick det bra med distanseringen när jag var ute och cyklade. 
 
Ikväll kunde jag inte låta bli att gå och köpa mat på Ljungbydagarna, vår stadsfestival som i år bara består av några matvagnar, men åt min älgkebab utanför området. Det var smart ordnat; man kunde stå utanför och beställa mat via mobilen som de levererade till den stolpe man stod vid. Jättetrevligt att de arrangerar detta! 
 
Jag var ute och gick kring halv tio på kvällen för att det var så varmt och fint. Det här är den trevliga lilla affären Thages livs, som ligger nära där vi bor men som jag tyvärr glömmer bort för att den inte ligger på vägen där jag brukar vara. 
 
Ljungby muséum på Gamla torg är ett fint hembygdsmuséum. 
 
Gästgivaregården hade öppet sent ikväll. 
 
Märtas glasseri har tyvärr redan stängt för säsongen.
 
Ur dagboken 900813: När jag hoppade på tåget från Stockholm kom jag på i vagn 15 och skulle till vagn 27. Jeppä! Sen kutade jag igenom nästan hela tåget igen när jag skulle till restaurantvagnen. Då fick jag en ganska gullig Örebrograbb efter mig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Kvällarna är verkligen behagliga och sköna nu. Skönt att du känner sig bättre igen.

Trevlig fredag!

Svar: Det var nog bara en vanlig förkylning med halsont, men det är ju tråkigt när det är varmt och man vill vara ute.
Ylva

2020-08-14 @ 06:52:26
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Skönt att du känner dig frisk, men helt rätt att du följer direktiven.
Fiffigt ordnat med maten där :-)

Haha! Värre saker kan man få efter sig :-D

Svar: Man smittar mest innan det bryter ut, men just nu är det särskilt viktigt att inte någon av mina kollegor blir sjuk för vi kommer att ha jättemycket jobb när skolan börjar.
Ylva

2020-08-14 @ 09:40:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilka fina bilder! Och så skönt att du känner dig bättre i halsen. Bra ordnat med maten!

Svar: Det känns bra att vara frisk igen och kunna gå ut bland folk utan att vara rädd för att smitta.
Ylva

Postat av: Lisa

Fina bilder :) Det verkar va så mysigt där du bor.

Bra att du är hemma för säkerhets skull. :)

Jag sitter ute länge om kvällarna för det är så otroligt varmt och skönt. Det är ju fortfarande ljust rätt länge också :)

Kram <3

Svar: Det är fint i Ljungby, särskilt kring Gamla torg där de där gamla husen ligger. Kvällarna är underbara, dem får vi minnas i höst! Kram!
Ylva

2020-08-14 @ 13:49:42
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0