Julbelysning

Idag är det sjutton år sedan jag började jobba på skolbiblioteket! Sedan har jag varit där med ett avbrott höstterminen 2004 då ett muntligt avtal plötsligt inte gällde och jag trasslade med depressioner och mediciner. 
 
Vi har fått fin julbelysning här i stan nu. 
 
En stor gran på torget. 
 
Den härliga bollgranen på torget bredvid. 
 
En stjärna i en rondell. 
 
Tellushuset i månsken. 
 
Gästgivaregården och en stor gran på Gamla torg. 
 
Otroligt många lampor på ett träd utanför lasarettet.
 
Ur dagboken 901201: Vi gick ut och spelade volleyboll på Stureskolan ganska sent och vi gick förbi hotellet. 
 
(Jag kom hem vid fyra på natten och det låter hemskt konstigt att spela volleyboll utomhus en kväll i december!)
 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Så fint det ser ut och grattis till alla åren i yrket. Ni gör ett viktigt jobb :D

Svar: Tack! Ja, bibliotek är viktigt, men synd att inte många ungdomar längre läser för nöjes skull!
Ylva

2020-12-01 @ 20:48:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Så fint! Bollgranen är allra bäst :-)

Oj... Spelade ni volleyboll ända till klockan 4? Jösses...

PS: Jag har visst haft rätt dåligt med tid för bloggar på sistone...

Svar: Ja, bollgranen är en favorit. Det känns magiskt när man står precis under den och tittar in i den (och lite som om man är hög, tänker jag mig). :-) Nej, det hade varit lite väl galet, men jag var på en fest sent med damlaget. :-) Välkommen tillbaka, min trogna dagboksläsare! <3
Ylva

2020-12-02 @ 09:40:06
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma

Åh vad fina lampor! Det är så mysigt med all belysning som dyker upp ute nu :D

Svar: Visst är det fint med alla lampor! Det behöver vi denna trista vinter!
Ylva

2020-12-02 @ 10:43:17
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Lisa

Vad fint dom har gjort. :)
Dom har verkligen satsat till skillnad mot var vår kommun gör.
Grattis till 17 år på jobbet ! :)

kram

Svar: Ja, det finns ovanligt mycket som är fint med belysning här nu faktiskt. Tack! Kram!
Ylva

2020-12-02 @ 12:05:38
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Stort tack för detta inlägg!
Älskar julbelysningar och saknar så mycket de vackra svenska. Detta gjorde mig glad!

Svar: Var så god! Jag tycker också om de svenska som ofta har ett varmt gult sken och inte det amerikanska med blinkande lampor i olika färger.
Ylva

2020-12-02 @ 13:18:58
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0