Kö till Systemet

Det här var igår, men jag antar att det var samma sak idag.
 
Kön till Systemet påminde mig om köerna vi såg utanför affärer i Prag när det fortfarande hette Tjeckoslovakien i slutet av åttiotalet och i England en gång när de släppt en ny IPhone. Oklart varför det är ett kravallstaket bakom kön.
 
Det här var dagens ljusglimt på min promenad. 
 
Den här bilen ser jag ibland och då vill jag parkera en bil med registreringsskylten LLA till höger om den, så barnslig är jag... 
 
Ur dagboken 901223: Vi åkte med Lars in till stan och han skulle hämta oss vid Vasahallen en timme senare. 
 
(Vad svårt det är att minnas hur man gjorde på den tiden man var tvungen att hålla sig till det man bestämt för att det inte fanns mobiler.)

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Jag är också på samma barnsliga nivå dom du :-D
Sådär kunde det se ut in mot mataffärerna i början på den här pandemin när vi blev satta i karantän. Fast å andra sidan är ju mataffärerna även våra systembolag ;-)

Ja, hur klarade man sig innan mobilerna... Fast det funkade rätt bra ändå trots allt :-)

Ha nu en fin julafton - GOD JUL!

Svar: Det vore ju väldigt kul om man kunde få de två bilarna bredvid varandra! :-) När man inte visste annat klarade man sig bra, nu skulle det vara svårt att gå tillbaka till mobilfritt. God julnatt!
Ylva

2020-12-24 @ 09:47:59
URL: http://https://amacasa.wordpress.com/
Postat av: lisa

Haha det var det första jag tänkte på också :)
Ha en bra fortsättning på julafton kram <3

Svar: Det måste ju den som äger bilen också tänka... ;-) God julnatt! Kram!
Ylva

2020-12-24 @ 18:12:13
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Mor

Vilken Lars?

Svar: Åsas pappa. Det måste ha varit skitväder om vi inte kunde cykla.
Ylva

2020-12-25 @ 16:19:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0