Vinterbelysning

Det var någon som sa att man borde kalla det vinterbelysning i stället för julbelysning, för här behöver man det långt före och efter jul! 
 
Pumpasäsongen tog slut efter halloween, men nu har grönsaksvagnen satt upp blinkande julbockar också! 
 
Det här huset tycker jag är så fint med istappsslinga och de slingorna som är i fönstren till vänster ned mot ån. De syns nog mest för oss som går förbi, eftersom det säkert är för kallt i uterummet. 
 
Ur dagboken 901209: Vi gick ner i Beckers källare och hämtade deras spark. Den låg under en cykel med medar i stället för hjul. Den måste vi pröva nån gång. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det ligger någonting i det för många har belysningar under längre tid numera. Sedan finns det vissa belysningar som är juligare än andra.

Svar: Ja, tomtar och sådant tycker jag inte att man ska börja med för tidigt. Ett år såg jag några som lagt ett lampnät över en buske så att den såg ut som en dammsugare (kakan)! :-)
Ylva

2020-12-09 @ 21:15:45
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: lisa

Ja det kan jag hålla med om, vinterbelysning borde det heta för de behövs för att lysa upp i de mörka månaderna :)
Kram

Svar: Särskilt i Sverige behöver vi vinterbelysning. Det är ju fint med lampor! Kram!
Ylva

2020-12-10 @ 08:31:49
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Vinterbelysning låter väldigt bra! Slingorna får gärna sitta uppe längre, men tomtar och annat julpynt måste hålla sig till regeln "från första advent till Knut".

En cykel med medar har jag nog aldrig sett - intressant! Testade ni den nån gång?

Svar: Ja, man kan skilja på julpynt och vinterpynt. :-) Jag har en stjärnlampa som funkar året runt. Jag minns faktiskt inte om vi testade medcykeln, återkommer med det om det dyker upp i dagboken. :-)
Ylva

2020-12-10 @ 10:17:33
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0