Afternoon tea

Idag var jag och väninnan på afternoon tea på Gästgivaregården. 
 
Det är så fint och mysigt på Gästis. 
 
Vi fick en massa goda saker; sandwichar med rostbiff och lax, vaniljscones med philadelphiaost, lemoncurd och jordgubbssylt, cupcake, kärleksmums och vad nu de där små snittarna med sylt heter. Jag tyckte att det var lite snålt med kakor, men eftersom min kompis är glutenintolerant och snabbt blir mätt fick jag äta nästan alla hennes också, så det gick ingen nöd på mig, hehe... 
 
Ur dagboken 900212: Monika tyckte att jag var frän när jag inte fattade vad som var fel, och sydde av två nålar på slöjden. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Där hade du tur för man vill inte att det ska kännas snålt!

Svar: När jag fick dubbelt gick det bra... men visst ser kärleksmumsen liten ut!
Ylva

2020-02-12 @ 20:43:09
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Det ser gott ut, och tur du fick lite bonusfika också :)

Svar: Verkligen tur! :-) Jag vill ha buffé men när de hade det åt jag och väninnan overkligt många scones, så de slutade med det...
Ylva

2020-02-13 @ 10:07:31
Postat av: Lisa

Vad mysigt det ser ut och vad mycket gott ni fick :) kram <3

Svar: Där är så fint! (Jag blev väldigt mätt efter allt det där...)
Ylva

2020-02-13 @ 10:55:07
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Det gäller att välja vilka vänner man går och fikar med ;-=

Två avsydda nålar? Det var ju himla fränt :-D

Svar: Ja, jag förstår inte ens varför hon vill gå på afternoon tea men hon tyckte att det var trevligt sällskap. :-) Det där minns jag faktiskt eftersom det var en konstig reaktion av syslöjdsfröken. En till kul grej med henne förresten var att det blev konstig stämning när rektorn gratulerade henne, höll ett litet tal och sa "nu har hon äntligen gift sig med sin Bror"!
Ylva

2020-02-13 @ 11:21:05
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Haha! Klurigt sagt av rektorn där :-D Hoppas jag... ;-)

Svar: Nja, det var inte genomtänkt och mamma och pappa som var med på lärarrummet sa att det blev konstigt... :-)
Ylva

2020-02-14 @ 10:45:02
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0