Badminton

Idag var det sommarjobbsmässa på skolan. 
 
Det medförde att det drällde in elever, som kom på att de inte hade skrivit CV, på biblioteket...
 
Vi hade friskvård med personalen och jag valde badminton. Eftersom jag inte berättade att jag tränat badminton i flera år (utan att kunna regler har jag bara stått och slagit bollar) tyckte de andra att jag var ganska bra. 
 
Efter klockan fem var det ännu ljust och här är mitt favoritmönster; nakna trädgrenar mot blå himmel!
 
Ur dagboken 900206: När Åsa och jag kom till badmintonträningen stod vi utanför ett tag, för att Britta Fyrk frågade oss vem som tränade oss. Då kom Rahm ut, tittade efter något, svängde runt, fick syn på oss och sa -hallå. 
 
(Badminton för trettio år sedan också, allså. Vi hade ingen tränare, men någon kanske måste stå som ansvarig, annars vet jag inte varför vi stod utanför.)

Kommentarer
Postat av: Znogge

Då fick du glänsa lite i dag. Det var ett lustigt sammanträffande att du skrev om badminton i dagboken också :D

Svar: Ja, det var kul att spela idag. Först var jag lite orolig när det nästan bara var män som skulle spela, för de brukar slå så hårt, men de jag spelade med var snälla.
Ylva

2020-02-06 @ 20:06:15
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Åh badminton är något jag älskar att spela, tycker det är så himla kul och kan hålla på hur länge som helst! :D <3

Svar: Visst är det kul! Vi spelade en timme och jag var helt slut... :-)
Ylva

2020-02-06 @ 20:11:15
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Visst är det kul att kunna "briljera" lite oväntat sådär :-)
När jag var i femtonårsåldern gick jag och en kompis in på en biljardklubb (där dom tuffa grabbarna höll till). Spöade då en av dom duktigare och alla var mäkta impade. Att vi hade ett biljardbord i sommarstugan som jag spelat på sen nioårsåldern nämnde jag såklart inget om ;-)

Haha! Kul att du spelade badminton för 30 år sen också. Skriver du förresten dagbok nu med? Ja, annat än i bloggen då.

Svar: Mäh, nu trilskar blogg.se igen! Mitt svar försvann. Alltid kul att reta upp kaxiga killar som tror att de är bäst. Nej, nu skriver jag "bara" på bloggen, insta och FB.
Ylva

2020-02-07 @ 10:39:19
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Badminton är kul, nu kommer en variant på det som heter Pickleball... skulle visst vara provapå här nästa helg.

Britta Fyrk, henne minns man :)

Svar: Pickleball har jag inte hört talas om. Padel skulle jag vilja prova men det är dyrt här. Mamma har bokcirkel med Britta, men hon har blivit dement så jag vet inte hur länge till hon kan vara med.
Ylva

2020-02-07 @ 11:09:01
Postat av: Lisa

Spelade mycket badminton när jag var yngre, det är jättekul :) Fin bild :) kram

Svar: Jag tränade badminton för några år sedan med tre vänner, men nu är det ingen av dem som kan längre och jag saknar det.
Ylva

2020-02-07 @ 11:28:07
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0