Bra hårdag

Idag var det yrkesdag på skolan. 
 
Då var det ovanligt mycket folk utanför biblioteket för att få höra om olika yrken. De flesta montrarna hade godis att locka med, men jag hade ovanligt bra karaktär och lät bli att plocka på mig. 
 
Jag hade en bra hårdag och såg fortfarande prydlig ut när jag kom hem, helt i onödan för min planerade kväll hos en kompis blev inställd på grund av sjukdom så jag visar upp mig för er åtminstone. 
 
Ur dagboken 900228: Vi lämnade Hedemora inpackade i Lindroths bil. Petter och pappa fram och jag, Kenneth och Britta i mitten bak. Kom fram till Östra Bergen vid tretiden. 
 
Östra Bergen är ett fint ställe utanför Trosa dit pappa och hans vänner brukade åka och fiska, konstigt av oss att åka dit i februari! 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Verkligen en bra hårdag! Synd att du inte fick fortsatt nytta av den på kvällen också.

Hmm... Det var pimpelfiske på gång, kanske?

PS: Jag var tvungen att kolla. 1990 var inget skottår. Hur blir det med dagboksanteckningen idag?
/En som oroar sig över mycket... ;-)

Svar: Om jag hade cyklat till henne hade frisyren förstörts och det hade inte gjort något, men det är så typiskt att håret inte ligger som jag vill ha det när det är någon mening... Ah, vi tar ett utdrag till från den 28 mars! :-)
Ylva

2020-02-29 @ 09:26:24
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Starkt av dig att motstå godiset, det hade nog inte jag kunnat :)
Jättefin bild på dig kram <3

Svar: Det var väldigt starkt av mig! Jag minns en mässa på högskolan i Borås när jag kom för sent till en föreläsning och kom in med hela famnen full av godis (och broschyrer)... :-) Tack och kram tillbaka!
Ylva

2020-02-29 @ 10:38:40
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Znogge

Så synd att den inplanerade kvällen uteblev men en bra hårdag är inte att förakta. Strongt av dig att låta bli godiset. Själv hade jag förmodligen småätit hela dagen ;-)

Svar: Så typiskt när håret brukar stå åt alla möjliga håll annars... Jag är själv imponerad, men kände att godiset mest var för eleverna som besökte mässan (fast det brukar inte hindra mig).
Ylva

2020-02-29 @ 13:14:36
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hmm... Ett utdrag till från 28:e mars? Nu tog du ett kliv framåt, tror jag... ;-)

Svar: Hehe, ja. Ska ändra, för jag var väl ändå inte och fiskade i en månad...
Ylva

2020-03-01 @ 09:42:35
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0