Klippning

Jag förstår verkligen inte hur folk lyckas hålla sig fina i håret hela dagarna! Särskilt gymnasietjejerna jag ser på skolan är otroligt fina med sina ofta långa, blanka hår. Det kräver en del vård, antar jag och jag orkar inte hålla på! 
 
Lättskött ska det vara. Så här såg jag ut i morse. Jag har långt hår fram och kort bak, men när jag tycker att det är lagom långt fram är det dags för klippning för det är för långt där bak. 
 
Nu har jag blivit klippt. 
 
Det sköna med att vara nyklippt är att jag kan sätta håret bakom öronen utan att det sticker ut suspekta tofsar. (Oklart varför jag har tryckt upp axeln under hakan.) 
 
Ur dagboken 900211: Städade nedervåningen, skrev om Maria Gripe, läste ut "Tidens mittpunkt" (som jag skrivit läsedagbok om), pluggade till svenskaprovet, räknade matte. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Snyggt och en bra längd! Jag skulle vilja påstå att ett långt hår ser snyggt ut om det är hyfsat tjockt och klipps ofta.

Svar: Tack! Du har nog rätt och jag har ett otroligt tunt hår som aldrig blir långt.
Ylva

2020-02-11 @ 21:30:41
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Snyggt och lättskött, så vill jag också ha det :)

Svar: Lättskött är det bästa! Jag har slutat försöka odla långt.
Ylva

2020-02-12 @ 07:06:43
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Alltid skönt när de risiga topparna blir klippta!

Svar: Ja, det är det verkligen! Jag har insett att mitt lilla tunna hår passar bäst som kort så det ändå blir lite volym. :-)
Ylva

2020-02-12 @ 10:42:44
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Superfint! Lättskött är grejen, så ska det vara. När det är kort så självtorkar det fortare också vilket är bra :-)

Oj vad du var skötsam och duktig då! Var det möjligen ett tidigt utfall av "fake news"? ;-)

Svar: Ja, du har ju testat på långt också, kan tro att det blir varmt. Eftersom dagbok då för tiden var hemlig är det old trues! Jag peakade i duktighet när jag var femton och hann med allt det där mellan kl.16 och 23 en söndag. Vad härligt det känns att skryta med sin präktighet trettio år senare. :-)
Ylva

2020-02-12 @ 11:27:02
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Snyggt!
Har inte klippt mig kort på ca 55 år, så det får nog fortsätta att var långt. Går regelbundet till frissan, vart 20:de år.
Ha en bra dag!

Svar: Tack! Jag har givit upp att försöka få långt hår, för det blir bara slitet. Ha det bra!
Ylva

2020-02-12 @ 11:34:03
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Gunilla

Jag brukar vara mest nöjd ca två veckor efter klippningen.. :)

Snygg och lättskött frisyr det där !

Svar: Det är ju också typiskt, att det inte kan hålla sig som man vill ha det lite längre! Lättskött är skönt!
Ylva

2020-02-12 @ 15:00:11
Postat av: Emma Engström

Åh vad skönt med det korta, och supersnygga tycker jag!! :D

Svar: Tack! Mitt hår är så tunt så det blir aldrig långt.
Ylva

2020-02-12 @ 18:18:19
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0