Minnesmästare

Det har varit en händelserik dag för mig!
 
Jag gick med gymnasieettorna till Equmeniakyrkan (för att aulan är för liten) och fick en föreläsning av minnesmästaren Mattias Ribbing. 
 
Det var intressant att höra hans tips på hur man ska koncentrera sig och minnas bättre, även fast jag är dålig på att tänka i bilder som man ska göra för att saker ska fastna lättare. 
 
Jag var på lönesamtal (jobbigt) och gick och fikade på Erikshjälpen  med en gammal kollega från kommunbiblioteket. De hade god äppelpaj idag. 
 
Jag gick på massage på mysiga Sawadeekha. 
 
Ur dagboken 900204: När jag skulle gå ner vid rörmokaren gick jag bredvid vägen. Det var lite dumt för det var decimeterdjup lera. I polisbacken dök det upp en klump slon. Sex svobbiga typer med tre meter långt flottigt hår. Emma köpte godis och när hon betalat nästan skrek expediten -då får du fyra stora pengar tillbaka. (Hon hade handlat för 9.60 kr.) Det skrattade vi åt rätt hysteriskt. 

Kommentarer
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Den minnesmästaren, vad han nu heter, skulle jag behöva få en föreläsning av.
Inte dumt med fika och massage heller!
Ha det bra!

Svar: Det var en bra föreläsning, men jag orkar inte öva minnet så mycket...
Ylva

2020-02-05 @ 12:10:10
URL: http://lenaiwales.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Hoppas det gick bra med både minneslektionen och lönesamtalet!

Svon? Svobbiga??? Fast jag tror jag förstår vad du menar...

Svar: Mitt minne är som det är, jag orkar inte öva så mycket... Slo har du frågat om förut. Svobbig tror jag inte är ett riktigt ord, men det är ju bra så jag ska börja säga det igen. :-)
Ylva

2020-02-05 @ 12:39:40
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Låter som en mycket intressant och trevlig dag trots lönesamtalet, hoppas det gick bra :)

Svar: Det var en bra dag. :-)
Ylva

2020-02-05 @ 12:57:21
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: znogge

Jag är nöjd med mitt minne som det är! Skulle inte orka träna det faktiskt. Lönesamtalet lät dock sådär...

Svar: Lönesamtal är jobbigt, jag tycker det är så svårt att motivera höjning. Det brukar inte finnas särskilt mycket pengar att dela ut ändå...
Ylva

2020-02-05 @ 20:21:16
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Ja, ja. Jag må ha frågat om slo förut, men jag har faktiskt inte gått på nån minneskurs! (Fast jag skulle nog behöva... ;-) )
Har jag förresten berättat om det där skojiga namnet på en gammal jobbarkompis till Anders? ;-) :-D

Svar: Jag kan inte begära att alla ska komma ihåg mina konstiga ord, men jag orkar inte förklara dem igen. Hm, undrar vad den jobbarkompisen hette... :-)
Ylva

2020-02-06 @ 12:00:21
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0