Otello med Teater 16

Idag var jag på pjäsen Otello med Teater 16. Det är en tragedi av Shakespeare bearbetad av Åsa Elmgren som regisserat. 
 
Teater 16 är teatergruppen och Lokal 16 är lokalen. Gruppen heter så för att man får vara med från 16 år och jag tyckte att det var förvirrande när de valde namnet Lokal 16, eftersom det ligger på Helsingborgsvägen 9, men har vant mig. 
 
Det var fullsatt i black boxen med 75 personer och jag satt längst bak. 
 
Ungdomarna är jätteduktiga och jag var mycket imponerad av föreställningen. Bara att lära sig alla repliker är ett enormt jobb! 
 
Ur dagboken 900207: Studiedag, underbart! Jag gick upp och åt frukost vid ett. Marit kom hit. Vi satt och räknade lite matte och gjorde lite SO. Med betoning på lite. Sen gjorde vi lasagne och den blev god, men ostsåsen brände fast, fast det talade vi inte om. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Alltså... Nu tycker jag det ligger på ditt ansvarsområde att ta reda på varför den heter Lokal 16. Väldigt förvirrande och jag gillar inte att vara förvirrad (även om jag ofta är det ändå ;-) ).

Alltså (igen)... Ni studerade på studiedagen? Förvirrande det med. Det gjorde aldrig vi. Vi såg det som lovdagar :-D

Svar: Javisst! Jag är med i styrelsen och var med vid val av namn. Vi äldre tyckte att den skulle heta Plastfabriken eller liknande eftersom den ligger i en gammal plastfabrik, men ungdomarna (majoriteten) tyckte Lokal 16 som koppling till Teater 16. Men visst är det förvirrande! Jag tycker också att det är konstigt att vi studerade, det måste varit prov som hängde över oss!
Ylva

2020-02-08 @ 10:23:55
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad roligt. Skulle också vilja se något av Shakespeare :)

Svar: Jag har sett En midsommarnattsdröm i några olika versioner, Macbeth, Så tuktas en argbigga och kanske någon mer.
Ylva

2020-02-08 @ 11:14:47
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0