Sportlov

Nu är det sportlov här men jag jobbar denna vecka. Idag har vi fått våra personaldatorer, där vi lånar ut böcker till exempel, uppdaterade till Windows 365 och jag har mest ägnat mig åt att lägga in mina gamla bokmärken, i datorn då, inte i böckerna... 
 
 
Det är fortfarande regn och halv storm här och jag tröstade mig med att äta nuggets och två glassar på Burger King där jag har bra rabattkuponger. 
 
Ur dagboken 900217: När jag kom hem fick jag ett ryck och skrev fyra brev. Sen gjorde jag negerbollar och läste "Wilt", knäpp bok. 
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Lugnt och skönt på din arbetsplats kan jag tänka mig :D Typiskt att bokmärkena inte hängde med. Vilken maffig lunch :D

Svar: Lite väl lugnt... Det passade bra när vi trasslade med datorerna att inte eleverna är där men sedan blir det mest tråkigt...
Ylva

2020-02-17 @ 20:22:02
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Inte så mycket barn denna vecka på jobbet kan jag tänka mig :) Här blåser det och regnar också som sjutton. kram

Svar: Nej, det är bara SFI (svenska för invandrare) som har lektioner denna vecka. Kram!
Ylva

2020-02-18 @ 08:46:44
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Jisses, att du kan trycka i dig två glassar :D

Svar: Det är min superkraft; en stor godsaksmage. :-)
Ylva

2020-02-18 @ 11:03:01
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Ama de casa

Windows 365? Vi är bara på 10:an tänkte jag och frågade Anders som vilar sig i form här i soffan. Han tror att du menade Office 365. Det har vi redan och tydligen prenumererar vi på det också. Hade jag ingen aaaning om. Bra att ha en konvalescent dataavdelning i soffan ibland :-D

Hmm... Det var på den tiden man skrev "riktiga" brev och en negerboll var en negerboll och inget annat...

Svar: Ah, just det, vi har bytt från Windows 7 till detta Office 365.
Ja, jag hade brevvänner i Norge och ibland skrev jag brev till mina kompisar som jag träffade varje dag. Jag funderade på om jag skulle be om ursäkt för det där med negerboll, men det hette ju faktiskt det då.
Ylva

2020-02-19 @ 12:55:10
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Martin

En smålänning frågar alltid hur mycket det kostar, men en västgöte (om jag nu har förstått det rätt) frågar alltid om det kostar något. Libre Office är gratis.

Svar: Vi har nyss bytt till lärplattformen Fronter 19 på skolan och den är inte gratis, så jag fattar inte riktigt varför vi ska ha Windows 365 också. Jag ska fråga min västgötska kompis om hon känner till det.
Ylva

2020-02-22 @ 00:49:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0