Bokcirkel

Idag började jag på en bokcirkel och vi träffades på kommunbiblioteket där vi började med att fika.
 
Min före detta kollega som pensionerade sig för två år sedan var med och det var jättekul att träffa henne. Vi var sex stycken, vilket kändes som lagom många, och pratade om boken Herravälde som jag tycker mycket om. Trevligt! 
 
Ur dagboken 900123: So-lektionerna idag var kul. Vi hade Hans Lindgren, Uno och Roger Risberg. 
 
(Hade vi olika lärare hela tiden? De där kommer jag inte alls ihåg, så det verkar ha varit tillfälligt.) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så trevligt med bokcirkel. Jag tycker alltid det är lika givande att träffas och samtala om böcker.

Svar: Mycket trevligt! Jag har velat vara med i en cirkel länge men inte hittat någon.
Ylva

2020-01-23 @ 20:47:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad roligt med en bokcirkel. Verkar jättetrevligt att träffas och tala om böcker och hur andra uppfattat dom :)

Svar: Verkligen jättekul! Jag är så glad att jag blev tillfrågad om jag ville vara med i denna cirkel. :-)
Ylva

2020-01-24 @ 10:35:04
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Vad roligt att få chansen att träffa varandra igen, och bocirkeln verkar inte så dum! :D Blir liksom inspirerad till att börja läsa igen <3

Svar: Jättekul för mig att få träffa min gamla goda kollega som inte brukar komma till stan så ofta. :-)
Ylva

2020-01-24 @ 20:38:03
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

En väldigt bra start på en cirkel :-)
Jag tror förresten att du skulle ha gillat vår frukostbuffé nu på morgonen - där fanns det bland annat en chokladfontän. Jag bytte det rostade brödet mot en chokladbanankaka. Inget dumt byte alls :-D

Det behövdes säkert en hel drös med olika lärare för att hålla ordning på er ;-)

Svar: Mmmm, frukostbuffé! Idag åt jag brunch på ett trevlig fik i Växjö. De hade ingen chokladfontän men både våfflor och pannkakor så jag blev väldigt mätt och nöjd! :-) Jag tror att Hans var rektor och har som sagt ingen aning om vad han gjorde i vår klass...
Ylva

2020-01-25 @ 16:15:43
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0