Om filofax

Jag glömde min filofax hos väninnan i Växjö i söndags och är helt handikappad utan! Det funkar inte med mobilkalender för mig. 
 
Hon får fota och skicka några veckor till mig och som tur är har jag inte hunnit boka in så mycket saker i år ännu. Jag övar mig på att klara mig utan för tänk om jag skulle tappa den på riktigt! Jag hoppas att vi ses snart och tänker att det nog får bli i februari någon gång. 
 
Ur dagboken 900129: Jag fick bra utsikt. Marit sa att han borde klippa sig och just då tittade han åt vårat håll, så jag höll på att få ett anfall, och körde in ett glas med fil i ansiktet, så att jag fick fil på näsan. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Mobilkalender är inget för mig heller utan det är hederliga doningar som gäller.

Svar: Ja, lärare har oftast lärarkalendrar. Vi har en bra papperskalender på jobbet som vi tre kollegor skriver i.
Ylva

2020-01-29 @ 20:51:37
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Jag har faktiskt ingen filofax eller något liknande men jag känner ibland att jag verkligen skulle behöva det :)

Svar: Jag fattar inte hur man klarar sig utan filofax! Min man kommer ihåg en massa saker i huvudet, men jag skriver upp allt och på jobbet ligger det små lappar överallt.
Ylva

2020-01-30 @ 07:59:04
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ami

Jag har allt i mobilen, jättebra när man får en pling som påminnelse om att någon fyller år eller om det är något man bokat in!

Svar: Ja, säkert. (Skeptisk...) Det är bra med facebook och födelsedagspåminnelser, men jag har dessutom en hel födelsedagsbok och därifrån för jag över dagar till en väggkalender och filofaxen. :-)
Ylva

2020-01-30 @ 10:36:06
URL: http://rendahlispanien.wordpress.com/
Postat av: Gunilla

Jag har visserligen en liten almanacka där jag skriver in saker, men, kompetterar med att lägga i tel.kalendern :)

Bättre en FILofax i VÄxjö, än FIL på näsan..eller ? :)

Svar: Jag får nog försöka att sakta övergå till mobilkalender på det sättet. Haha, ja, jag undrar förresten varför jag satt med ett glas fil över huvud taget? Det måste ha varit äcklig skolmat den dagen.
Ylva

2020-01-30 @ 11:01:21
Postat av: Ama de casa

Nuförtiden är jag helt tillvand med kalendern i telefonen. Förr om åren var filofaxen livsviktig!

Vad skönt att höra att du uppförde dig lugnt och värdigt när den där braiga utsikten tittade på dig... :-D

Svar: Jag tycker ju väldigt mycket om papper, men får väl ta och vänja mig vid mobilen snart... Det hände så mycket konstigt när man (jag) var femton! Det är ju väldigt ofta jag läser att jag kör in saker i ansiktet/blir strypt med racketar/slickar någon på armen och andra märkliga saker. :-)
Ylva

2020-01-30 @ 15:14:05
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0