Afternoon tea på Zettan´s

Idag åkte jag med vänner till Växjö. 
 
De håller på och bygger ett nytt kommunhus/station som blir något helt groteskt! 
 
Vi gick på afternoon tea på Zettan´s café där allt är glutenfritt. Jag älskar vitt mjöl men det är ju bra för dem som behöver och det fanns väldigt mycket goda grejor! 
 
Det var så kul att gå på stan där det kändes som om allt var som vanligt. 
 
Vi gick även på Grand Samarkand som är ett stort nyrenoverat köpcenter. Snyggt och fräscht, med många roliga affärer, tycker jag. 
 
Dagens stödköp; kuddfodral från Åhléns, topp och servetter från H&M, tygväska från Hugo Muhr och lite jox från Rusta. Vilken bra hemesterdag!
 
Ur dagboken 900710: Anja och jag köpte glass, två påsar Brio, Djungelvrål och Gott & blandat. vi satt och åt hela båtresan och käkade upp alltihop. Vi låg uppe på taket nästan. Det var väldigt fint och stämningsfullt att ligga där uppe och lyssna på Capten Nemo och andra bra låtar. 
 
(Det stavas Captain Nemo och är en låt med Dive, men så står det i min dagbok. Jag vill ha en så stor båt som man kan ligga och sola i fören på, som min mosters familj hade då.) 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En härlig dag som bjöd på gott och blandat!

Svar: Mycket trevligt och sedan är jag inte svår att underhålla nu.
Ylva

2020-07-11 @ 10:56:08
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt. Har faktiskt aldrig varit i Växjö.
Ser ut att vara en jättefin stad.
Vad mycket fint och gott du fick med dig hem :)

Kram

Svar: Växjö är fint! Det sägs att det där är landets längsta gågata, men jag är osäker på källan. Kram!
Ylva

2020-07-11 @ 11:30:12
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Verkligen en lyckad dag! Fast för mig känns det konstigt att se så många ute på stan utan munskydd...

Känner igen det där med hur härligt det är att ligga i fören på båten att sola. "Tyvärr" hade min bror en segelbåt och ibland blev man skuggad av seglen ;-)

Svar: Det är faktiskt konstigt att vi inte har munskydd, det hade väl varit en ganska enkel sak, men det är bara att hoppas att det inte blir toksmitta nu när folk börjar samlas igen. Maken hade en pyttesegelbåt ett litet tag som var menad för EN person som dessutom ska kunna hänga utanför båten. Jag åkte med en gång, blev stressad av bommen och lade mig som en märla i fören för att inte få den i huvudet... :-)
Ylva

2020-07-11 @ 19:35:30
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0