Berättelser & musik i sommarkväll

Jag brukar gå på Berättelser och musik i sommarkväll på Gamla torg på måndagarna på sommaren, men trodde att det skulle bli inställt i år. 
 
Dagens program: Möt Märta Ljungberg och andra Ljungbyprofiler komma till liv på scen då Vibeke Hyltén-Cavallius, Eva Andersson och Agneta Json Granemalm lotsar er på en spännande resa genom ett gångna tiders Ljungby!
 
De gjorde så att det fanns femtio gratisbiljetter att boka och spelade in så att man kan titta hemma också. Här är en av våra duktiga berättare; Eva Andersson. 
 
Johan Mellander sjöng och spelade mellan berättandet, trevligt! 
 
Ur dagboken 900713: Vi gick iland och köpte glass och godis. Det stod två militärer framför oss i affären. Den ene var rätt snygg fast de verkade lite muppiga för de köpte tre porrtidningar.  
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken bra kväll! Men muppiga militärer med porrtidningar låter så där ;-) Finns den sortens tidningar ens fortfarande?

Svar: Ja, kul kväll! Tror att porren flyttat ut på nätet, har inte sett någon tidning på länge. Det känns ju inte klokt att man mötte dem i tidningsställ förut helt öppet!
Ylva

2020-07-13 @ 22:38:49
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ami

Vilken trevlig kväll! Och perfekt när vädret är bra.

Svar: Hej igen! Så länge ni varit borta/hemma! Ja, det var en mysig kväll!
Ylva

2020-07-14 @ 09:31:47
Postat av: Ama de casa

Vad trevligt att det blev av och en riktigt bra lösning på det där med att hålla avstånd.

Jag tror som du att dom muppiga militärerna porrsurfar nuförtiden.

Svar: De som inte hade biljetter kunde sitta utanför avspärrningarna (vet inte hur det räknas, men det är inte längre arrangörens ansvar tydligen) så det får jag göra nästa gång, för nu är alla kvällars biljetter slut. Jag tror också det. Muppig är ett roligt ord, det ska jag nog börja använda igen, men det är säkert någon som blir kränkt...
Ylva

2020-07-14 @ 10:22:03
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Åh det är så mysigt med såna traditioner! ☺️🌸

Svar: Ni blir jag dessutom så glad över allt som inte är inställt!
Ylva

2020-07-14 @ 16:16:10
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Ama de casa

Jag brukar kalla mig själv för mupp ibland, och då blir jag faktiskt ganska kränkt... ;-)

När det var konserter på Sjöhistoriska i Stockholm så satt vi oftast utanför staketet. Inte för att biljetterna var slut utan av ren snålhet. Dom biljetterna var långt ifrån gratis... :-D

Svar: Jag säger muppar om utvecklingsstörda, när jag vet att ingen i sällskapet tar illa upp. Nej, det kan jag tänka mig var dyrt! Jag har ovanligt mycket pengar nu när mitt kulturkonto står still. :-)
Ylva

2020-07-15 @ 10:56:38
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0