Cykeltur till Lagan

Idag har jag cyklat tre mil och det känns bra för imorgon ska jag sitta hela dagen i bilen och åka hem till Hedemora. 
 
Det är en så fin cykelväg till Lagan (samhället, inte ån) på banvallen kantad av rallarros. 
 
Banvallsleden möter Sverigeleden och man kan cykla till Göteborg. 
 
Jag stannade till i Pilgrimsparken och hade med mig fika. 
 
Det här är alltid lika roligt, världens kanske minsta sky view. 
 
Det är dåligt med himmel och man tittar rätt ned i en ravin. 
 
Jag träffade på en enorm boll i ett buskage
 
och möjligen var jag på Kastebergs igen, för de har god Engelholmsglass där och en glad gris. 
 
Ur dagboken 900702: Jag, mormor och Birgitta skrattade åt en tårta vi gjorde som började flyta ut i ugnen så den fick skägg. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var ett rejält motionspass och cykla är verkligen perfekt! Vilken söt liten gris :D Klart att du skulle ha en glass efter den turen, fattas bara annat.

Svar: Cykla är härligt och det är kul att känna sig stolt efter en långtur. Jag är nästan alltid värd glass! ;-)
Ylva

2020-07-02 @ 21:46:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Wow! Det var en rejäl cykeltur det! Och en rejäl gris, mycket bacon på den ;-)
Himla fina omgivningar också.

Hmm... En skäggtårta lät inget vidare, fast den kanske blev god ändå :-)

Svar: Visst är det en stor gris! Och pälsig, jag är van vid kala rosa grisar. Jag vill minnas att skäggtårtan blev god, när mormor var inblandad var det alltid gott! <3
Ylva

2020-07-03 @ 10:47:16
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vilka härliga bilder :)
det var mycket fint och intressant som du såg på vägen :)
Den där bron eller var det var såg väldigt intressant ut :)

Kram <3

Svar: Haha, bron är jättekonstig! Den går rätt ut i ingenting! Kram!
Ylva

2020-07-03 @ 12:07:42
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Emma Engström

Det var inte en dålig cykeltur, 3 mil är väldigt långt! Åh vad är det som händer i Hedemora? :D <3

Svar: Tre mil är långt, jag är jättestolt! Det hände inget särskilt i Hedemora men jag ville träffa mina föräldrar som jag inte sett sedan i julas. :-)
Ylva

2020-07-03 @ 13:08:28
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0