Eva i Hov

Maken börjar ta med mig ut på roliga saker, annars gör jag ju mest mina fikaturnéer utan honom. 
 
Idag åkte vi båt på Bolmen och besökte cafét Eva i Hov. Jag har spanat in den här flaggan förut men trott att det bara var någon som är rolig, men det ligger verkligen ett café där uppe! Vi träffade på ett par glada göteborgare som cyklar runt på ön, som följde med ned och tittade på båten så fick vi visa upp den lite. 
 
När man åker båt kan man se sådana här mysiga ställen. Huset kanske inte är något speciellt (det är svårt att se från sjön) men vilken sjötomt!
 
Ur dagboken 900716: Gick upp klockan ett. Halv fyra gick jag till torget. Emma och Åsa stod där. 
 
(Mina vänner jobbade med att sälja grönsaker på torget den sommaren.) 

Kommentarer
Postat av: Gunilla

+ poäng till maken då :)

Svar: Ja, han har märkt att jag blir tokig av att inte få göra saker... ;-)
Ylva

2020-07-16 @ 21:47:09
Postat av: znogge

Även makar kan :D

Svar: Han är inte så intresserad av att åka jättelångt för att fika, men åka båt är ju trevligt och det går att kombinera. :-)
Ylva

2020-07-16 @ 22:01:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Roliga saker = fikaturnéer alltså? Det hade jag aldrig kunnat gissa... ;-)
Snacka om att den välskötta båten glänser i lacken!

Haha! Trodde först att det var halv fyra på morgonen. Fast sen fattade jag. Halv fyra på em brukar marknaderna som regel vara undanstökade här.

Svar: Ja, jag förstår att jag överraskar på den punkten! :-) Nu är det kanske 25 lager lack på den där båten. Det hade varit spännande om man kunde köpa grönsaker på torget mitt i natten!
Ylva

2020-07-17 @ 10:06:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0