Med båt på Lagan

Idag åkte vi plastbåt på ån Lagan. 
 
Det var lugnt och stilla trots att det annars blåser mycket, man märker liksom inte det nere i ån. 
 
Jag tyckte att det var konstigt att vi inte såg någon annan båt, men det berodde kanske på de här molnen. Vi hade tur och det kom inget regn under de tre timmar vi var ute.
 
Der ser ut som om maken gör något sexuellt med motorn men han fiskar bara. Den där spannen blev full med små rudor och mörtar som ska få bo i vår damm. 
 
Ur dagboken 900722: Mamma väckte mig halv elva ungefär och jag var tvungen att gå upp för hon började riva bort sängkläderna. Vi flyttade sängarna till Holkvägen. Första natten vi sover här. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så härligt med en båttur och att ni slapp regnet. Hoppas fiskarna ska känna sig hemma i er damm men vågar du bada där sedan ;-)

Svar: Här regnar det lite då och då, men jag tycker ändå att vi har hunnit vara ute och göra saker. Fiskarna är mer rädda för mig än jag för dem. Jag är ju mer rädd för brännmaneter i havet. :-)
Ylva

2020-07-22 @ 22:05:11
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad mysigt att åka båt. Ser verkligen helt underbart ut :)
Haha det ser lite misstänksamt ut som din make gör :)

Kram <3

Svar: Det är kul att åka båt och jag tyckte att maken skulle få utnyttja fiskekortet han köpt, även fast det såg obscent ut... ;-) Kram!
Ylva

2020-07-23 @ 07:47:39
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Ama de casa

Såg helt underbart ut! Haha! Tur du förklarade vad maken gjorde...

Spännande att flytta!

Svar: Det är fint på ån och är makens gamla fiskevatten så han vet var fiskarna finns (eller fanns för trettio år sedan.) Mitt livs första flytt var spännande!
Ylva

2020-07-23 @ 10:39:15
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Gunilla

I dagboken var det du som fick flytta, och nu fiskarna :)

Svar: Ja, jag ska nog inte flytta än på ett tag. Vet inte om fiskarna var så pigga på att flytta heller. :-)
Ylva

2020-07-23 @ 14:22:06
Postat av: Hilma Eklund

Men åh vad mysigt med båttur! Borde vara väldigt lugnande för själen? 🤗🌸

Svar: Det är väldigt rogivande och fint. Kul att göra små utflykter och vi bor nära ån så vi kan snabbt komma dit. :-)
Ylva

2020-07-23 @ 16:19:57
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Emma Engström

Så mysigt att komma ut på sjön lite, som terapi! Där hade ni verkligen tur med vädret också, så skönt! 😃❤️

Svar: Det var för blåsigt på sjön så vi tog ån i stället, men det var också fint. :-)
Ylva

2020-07-23 @ 21:07:26
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0