Pyssel i stugan

Det uppstår ett problem här. 
 
Maken brukar backa in bilen bakom vårt hus, men det kan inte jag så jag får backa ut i stället när jag kört in den. Då vill inte jag att det ska stå en bil på andra sidan gatan. Det där är ju en bred gata, tänker ni. Haha, säger jag. För att inte meja ned vårt staket idag var jag tvungen att backa ut och köra åt fel håll runt kvarteret...
 
Maken har byggt en vattentunna av överblivna brädor, för han ville se om det gick att få den tät. Det funkade med lite silikon i botten. 
 
Jag fick Carl Larssoninspiration i hallen, så långt kom jag i pysslet och sedan lade jag mig i hängmattan. 
 
Ur dagboken 900711: Vi har stannat kvar vid samma ö idag. Anja och jag tog med en bandspelare, liggunderlag m.m. och la oss och solade i ett par timmar. Vi badade också. Det var inte så jättevarmt i vattnet. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Vilken häftig badtunna!

Svar: För liten att bada i tyvärr...
Ylva

2020-07-11 @ 21:57:53
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Då kan du kanske tänka dig spänningen på fredagar förr om åren. Inte för att jag körde och inte backade vi heller. Men utanför garagedörren fanns det dubbelparkerade marknadsbilar. Huuuu... Fast vi misslyckades aldrig med att komma ut från garaget en enda gång. Anders tyckte att jag var fjompig... :-)

Badtunnan är ju hur fin som helst!

Lät som en härlig sommardag där för 30 år sen :-)


Svar: Huuuaaah! Det är verkligen ett under hur ni lyckades ta er ut då! Den är tyvärr för liten för att bada i om man inte vill sitta som en buddha... Det blev en regntunna.
Ylva

2020-07-12 @ 10:08:38
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Hilma Eklund

Åh vad härligt med hängmatta! Så somrigt!☺️💛

Svar: Det är underbart med hängmatta! Jag hoppas på fler varma dagar för nu är det kallt så att jag måste ligga under en filt om jag ska ligga i hängmattan...
Ylva

2020-07-12 @ 11:47:08
URL: http://www.nouw.com/hilma
Postat av: Emma Engström

Men gud, badtunnan är ju hur häftig som helst! Så duktig din make är och vad roligt med såna projekt :D KRAM <3

Svar: Ja, men det är ingen badtunna. Han har verkligen projekt hela tiden, jag som trodde att han skulle vara lite lugn efter takbytet. Kram!
Ylva

2020-07-12 @ 12:45:56
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Lisa

Vilken fin vattentunna din man gjorde. Vad duktig han är :)
Vad mysigt det låter med hängmatta. Verkligen bilden av svensk sommar :)

Kram <3

Svar: Ja, han håller på och bygger och uppfinner saker hela tiden. :-) Hängmatta och hammock är härligt! Kram!
Ylva

2020-07-12 @ 12:55:49
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Åh, men härlig badtunna :)

Alltid bra med space när man skall köra bil !!

Svar: Den är för liten för att vara en badtunna tyvärr. Jag behöver väldigt mycket plats för att svänga runt monstertrucken...
Ylva

2020-07-12 @ 18:28:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0