Store mosse

Jag gjorde en utflykt med maken och svärmor till Store mosse. 
 
Det ligger nära Värnamo och är Sydsveriges största mosse. Den längsta vandringsleden är 12 km, men vi gick bara lite i utkanten av mossen. 
 
Det är så roligt att gå på spång och här har de gjort en fantastisk stig med jag vet inte hur många km spång! Vi var väldigt nöjda över att det inte var myggigt som vi blivit varnade för. 
 
Ur dagboken 900714: Jag fick byta i Katrineholm, Hallsberg och Avesta. I Hallsberg var det värst. Det fanns många spår att välja på. Jag frågade i biljettluckan och sen frågade jag en konduktör för säkerhets skull. Tur för mig för tjejen i biljettluckan hade sagt fel. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken trevlig utflykt och så skönt att ni slapp myggen!

Svar: Verkligen! Vi hade blivit varnade för mygg och hade med myggmedel men det behövdes inte.
Ylva

2020-07-14 @ 17:11:54
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Åh vilken himla mysig miljö det ser ut som, perfekt att gå där om man älskar naturen :>

Svar: Även om man inte älskar naturen. Jag blir uttråkad i skogen, men om man går på spång är det en annan sak. :-)
Ylva

2020-07-14 @ 17:57:47
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Gunilla

Mysigt att ta sig ut i naturen och gå på spångar.. den var inte lika bred som den i Hedemora :)

Svar: Ja, nu ska jag börja vandra mer i naturen, men jag vill ha med mig någon som hittar. Det var inte helt självklart hur man skulle gå på mossen och inte vid Stadssjön och Lilla Älvgången heller.
Ylva

2020-07-15 @ 10:34:53
Postat av: Ama de casa

Vad fint! Tänk om den där spången hade suttit ett par meter upp, vad svårt det hade varit att balansera på den då... :-)

Oooo... Verkligen tur! Smart att fråga. Jag har åkt åt fel håll flera gånger bara för att jag blir så stressad när jag ser ett tåg att jag hoppar på utan att ha varken kollat eller frågat :-)

Svar: Visst är det konstigt att man blir svajig bara ett par meter upp, eller om det är vatten under. Jag var tillräckligt instabil som det var och kunde inte möta någon på spången. Som tur var fanns det många ställen där det var bredare, men en unge snubblade på min fot när hon försökte gå runt mig... Ja, jag åker också fel ibland även fast jag frågar... Tunnelbana åt fel håll är lätt hänt.
Ylva

2020-07-15 @ 11:01:23
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Vad fint det ser ut att vara. Mysig utflykt :) Skönt att slippa myggen :)

Kram

Svar: Där är så fint! Någon gång kanske vi tar den långa slingan på tolv km. :-) Kram!
Ylva

2020-07-15 @ 11:58:21
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0