Svemester i Göteborg

Jag har haft härliga dagar på min svemester i Göteborg. 
 
I fredags hittade jag en hängmatta framför konstmuséet där jag låg och läste tills min kompis slutade jobba och kom och mötte upp. 
 
Vi gick och åt gott på Buenos Aires. Det här är helt i min smak; en stor blodig rumpstek, ett par blad sallad, bea och pommes. 
 
Igår åkte vi till Skulptur i Pilane, en otroligt vacker park med tretton konstverk på Tjörn.
 
Den här har jag sett på bild flera gånger och tänkt att jag ville se. Anna heter hon och är fjorton meter hög, hon är mäktig att se!
 
Sedan åkte vi till Skärhamn som har en glad kyrka.
 
Därefter var vi på pittoreska Klädesholmen med sina små smala gränder. 
 
Idag träffade jag en annan gammal kompis och åkte till Gunnebo slott där vi gick omkring i den vackra parken innan jag åkte hem. 
 
Ur dagboken 900719: Jag lagade en god omelett och lappade jeans. Tyvärr sydde jag ihop benet och hade av nålen. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad mysigt det ser ut :)
Skulpturparken verkar vara jättefin, skulle verkligen vilja besöka den och vad fint den ligger :)
Hängmattan ser verkligen inbjudande ut :)

Kram <3

Svar: Parken var verkligen fantastisk! De byter ut en del konstverk, men huvudet står alltid där och tronar högst uppe på berget. Kram!
Ylva

2020-07-20 @ 07:35:06
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Ser ut som du haft en trevlig svemester :)

Svar: Ja, inget att klaga på; god mat, trevligt sällskap, vackra omgivningar. :-)
Ylva

2020-07-20 @ 10:17:59
Postat av: Ama de casa

Åh! Nu blev jag nostalgisk! Jag har en före detta arbetskompis som bor i Skärhamn. Vi har hälsat på hos dom och både sett glada kyrkan och varit till Klädesholmen. Det är verkligen fint på Tjörn, fast skulpturparken har vi inte sett - den såg väldigt cool ut :-)

Haha! Skräddare hade nog inte varit nåt bra yrkesval för dig ;-)

Svar: Det är oerhört vackert och idylliskt på Orust, Tjörn, Klädesholmen, Skärhamn och alla de där ställena, men också oerhört mycket folk. Jag har vansläktats och kan tyvärr inte alls sy som min mormor och moster...
Ylva

2020-07-20 @ 10:47:08
URL: http://amacasa.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0