Teboden

Idag åkte jag med väninnan (en annan än förra gången) till Stockhultgårdens tebod i Markaryd. Vi hittade inte heller. Hon ställde gps och körde in på en väg som bara var för behöriga och när vi till slut kom fram märkte vi att hon råkat välja cykelväg...
 
Nu är det fruktansvärt långsamt nät i stugan så jag lägger till bilder imorgon istället. 
 
Ur dagboken 900731: En liten bofinksunge hade förirrat sig in i vårt vardagsrum idag. Jag gick in och försökte få ut den. Till slut fångade jag den mellan händerna och gick ut med den på balkongen. Mamma och pappa tyckte inte om det när de hörde det för golvet var nylackerat. 
 

Kommentarer
Postat av: Ama de casa

Haha! Man kan faktiskt inte lita på GPS-er i alla lägen, fast det gäller ju att ge den rätt info också... :-)

Jobbigt med långsamt nät. Anders räddade situationen åt mig häromdagen med en hjälteinsats via "manicken". Han räddade situationen även för sig själv, jag är inte god att tas med när nätet krånglar ;-)

Ser fram emot bilderna.

Du gjorde också en hjälteinsats där för 30 år sen som räddade lille Knut :-)

Svar: Tyvärr får jag försöka lösa de flesta bloggtekniska problem själv men jag ska få en ny dator från skolan i höst och kanske kan be om support från vår IT-tekniker. :-)
Ylva

2020-08-01 @ 08:33:00
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Alltså ibland undrar jag hur bra gps är egentligen, det är flera gånger den visat fel även om man ställt in rätt! :'D <3

Svar: Jag kan inte ens ta instruktioner från gps. När jag satt och tittade på hennes gps sa den plötsligt "gör en U-sväng"! :-)
Ylva

2020-08-01 @ 17:56:18
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ami

Haha, lite snopet att ni hamnade på en cykelväg 😄

Svar: Ja, det var det. Den hade varit jobbig även att cykla för det var så mycket gräs och grus... :-)
Ylva

Postat av: Znogge

Ni kom i alla fall fram ;-)

Svar: Ja, väninnan var envis och körde in på en väldigt liten och igenvuxen väg, det hade inte jag vågat!
Ylva

2020-08-02 @ 12:42:21
URL: http://znogge.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0