Båtpremiär

Vi planerade att åka båt idag om det var fint väder. Det var det, men det har blåst väldigt mycket så jag trodde inte att vi skulle komma ut. På kvällen lugnade det ned sig så då körde vi till Bolmen och lade i träbåten. 
 
Det är härligt att åka båt! 
 
Vi stannade till på en ö och doppade fötterna. Det var egentligen tillräckligt varmt för att bada, men kändes kallt jämfört med vår damm där vi simmat runt idag. 
 
Som tur var fungerade motorn efter ett års vila, det vet man aldrig... 
 
Ur dagboken 900614: Jag, Anja, pappa, mormor och Pamela åkte till Gamla Linköping. När vi kom dit fikade vi direkt. Anja och jag var döhungriga för vi hade bara ätit negerbollar från igår till frukost. 
 
(Förlåt, men det hette faktiskt det 1990 och jag ändrar inte i min gamla dagbok.) 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Gott att komma ut på sjön igen och att motorn ville samarbeta!

Svar: Vi som inte har havet är glada över Bolmen, som är som lite skärgård. :-)
Ylva

2020-06-15 @ 07:01:08
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Vad fin den är båten! Fina vyer och fint väder också - helt finfint alltså :-)

Ja, så hette dom då och det var inget konstigt med det. Det var bara ett namn, ingen värdering i det hela.

Svar: Ja, här får man ta vara på de vackra dagarna! Det är nästan så att jag har glömt hur less jag var på den regniga hösten/vintern när det kändes som att det regnade ett halvår i sträck...
Ylva

2020-06-15 @ 10:13:31
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Så skönt med en kvällstur, känns som att det är mysigare då än under dagen på ett sätt :> Det var så längesen jag åka båt nu, när jag i 10-årsåldern kanske?! Men mys!! <3

Svar: Det är jättefint på kvällen, när alla andra har åkt hem. :-) Jag hoppas på en båtsommar!
Ylva

2020-06-15 @ 12:44:13
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Lisa

Vad mysigt det ser ut. Vilken fin båt ni har. En sådan där träbåt är min mans dröm :)

Kram

Svar: Min man är väldigt båtintresserad och vi har två träbåtar. Ja, din man gjorde väl också lumpen i flottan i Karlskrona? Kram!
Ylva

2020-06-15 @ 16:13:53
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Så fin båt, och så vacker natur, härligt !!

Svar: Ja, den båten har det putsats på! Bolmen är en underbar sjö med 365 öar.
Ylva

2020-06-15 @ 17:38:26
Postat av: Liv

Vad härligt med en skön båttur på kvällen!

Svar: Ja, det är en fin tid nu med alla premiärer!
Ylva

2020-06-15 @ 20:04:52
URL: http://ambivertaliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0