Blåmunkar och andra

De här söta blåa blommorna som växer vid banvallen heter blåmunkar fick jag veta av mamma som är duktig på blommor. 
 
De är vanliga här i Sydsverige. 
 
Det är ovanligt mycket av allt möjligt som blommar i år, här kommer några bilder från maj.
 
 
 
 
 
 
Ur dagboken 900619: Marit och jag åkte ut till Vikmanshyttan och var där i över tre timmar. Vi gick till godisfabriken och jag köpte godis för lite mer än 30 kr. Sen gick vi och satte oss vid sjön. Vi tyckte inte att det var tillräckligt varmt för bad. 
 
(Jag antar att vi åkte buss till ett litet samhälle för att de hade en godisfabrik.)
 
Glad midsommar!
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Tack för det. Blommorna finns här med men vad de heter har jag inte haft en susning om...

Glad midsommar!

Svar: Jag har inte hört det namnet innan. Undrar om tanken är munkfrisyrer och varför har avbildade munkar ofta en kal fläck på huvudet? Hoppas ni haft en bra midsommar!
Ylva

2020-06-19 @ 11:20:56
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Emma Engström

Verkligen otroligt fina blommor, så härliga färger! 😃 Glad midsommar till dig!

Svar: Blommor är vackra i alla färger, även färger jag inte gillar annars. :-) Hoppas att du haft en bra midsommar!
Ylva

2020-06-19 @ 15:06:00
URL: http://nouw.com/emmaengstrom
Postat av: Ama de casa

Vilka fina blomster du har hittat :-)

Helt klart värt att ta bussen till ett ställe där det finns en godisfabrik! Antar att du fick mer för dom där 30 kronorna än du skulle få idag...

Ha en härlig midsommardag!


Svar: Fint med blommor i alla möjliga färger. Ja, jag var ju tvungen att kolla upp godisfabriken! Det var billigt att köpa direkt på fabriken, kanske 4 kr/hg men inte särskilt gott godis... Hoppas att ni också haft en bra midsommar!
Ylva

2020-06-20 @ 10:22:09
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lena i Wales och Spanien

Det är så mycket man lär sig genom bloggar, vad man sedan kommer ihåg är en helt annan fråga.
Fortsatt trevlig midsommarhelg!

Svar: Haha! Sant, man kan inte komma ihåg allt man läser. Hoppas att ni haft en fin midsommar!
Ylva

2020-06-20 @ 14:34:02
URL: http://lenaiwales.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0