Cykelns dag

Idag är det Cykelns dag och man kan fylla i hur många minuter man har cyklat här: 
https://www.cykelnsdag.com/
 
Jag har cyklat sammanlagt 19 km och 80 minuter. 
 
Dagen till ära hade jag min cykeloutfit på jobbet, för fint för att långcykla i så sedan hade jag träningskläder.
 
Jag cyklade på gamla banvallen som är kantad av grönska.
 
På tillbakavägen cyklar jag gärna förbi den här gården där de fått flera nya kalvar sedan sist. 
 
Ur dagboken 900603: Ska jag hälsa honom något? -Ja, säg att vi åker till Säter på måndag kl.10.48. -På morgonen? -Ja. -Och han vet vad det gäller? - Ja. 
 
(Ur ett bisarrt telefonsamtal som tydligen var så spännande att jag skrev ned allt ordagrant.)

Kommentarer
Postat av: Malin

Men mysigt med nya kalvar att kika på när man är ute på cykeltur :D

Svar: Ja, kalvar är så himla söta! Alla djurungar som kommer nu är fina! :-)
Ylva

2020-06-03 @ 22:07:36
URL: http://maolions.blogg.se
Postat av: Znogge

Det missade jag helt och tittade inte ens åt cykeln i går... Skärpning krävs!

Svar: Det går knappt en dag utan att jag cyklar någonstans. Men det beror ju på var man bor såklart. När jag bodde i Göteborg hade jag mest cykeln som packfordon när jag gick upp och ned för alla backar i Bergsjön och handlade... :-)
Ylva

2020-06-04 @ 06:34:07
URL: http://znogge.wordpress.com
Postat av: Ama de casa

Läcker cykeltröja! Jättefin ju :-)
Vi gav bort våra cyklar (och min moped) när vi flyttade till Spanien. Törs fasen inte cykla (eller moppa) i den här trafiken...
Vad roligt med en massa kalvar. Ja, kossor är också fina :-)

Ja, det var verkligen ett underligt samtal, men du kanske minns vad som gällde? :-)

Svar: Jag gillar min cykeltröja. :-) Nej, jag skulle inte vilja cykla i Spanien med tanke på hur de (många) kör! Samtalet handlade om volleyboll. Undrar om vi skulle åka bil, i så fall är 10.48 en otroligt konstig tid! Det kanske kommer en förklaring senare. :-)
Ylva

2020-06-04 @ 10:26:14
URL: http://amacasa.wordpress.com
Postat av: Lisa

Visste inte att det var cykelns dag. Har blivit dålig på det där med temadagar på sistone.
Fin cykeloutfit! :)
Vad gulligt med kalvarna. :)

Kram <3

Svar: Kom igen nu, du som brukar kartlägga temadagar! :-) Tack, jag gillar min outfit. Kalvarna är så himla söta! Kram!
Ylva

2020-06-04 @ 18:02:00
URL: http://familjenkaotisk.blogg.se
Postat av: Gunilla

Jag har i alla fall cyklat till affären, inte såå lång men :)

Svar: Alltid nåt! Idag har jag cyklat elva km enligt google maps som håller koll på mig, haha...
Ylva

2020-06-04 @ 18:28:33
Postat av: Emma Engström

Men oj, visste inte alls att den dagen fanns! Men det finns så många olika dagar haha, önskar dock jag hade en cykel för det är så härligt att cykla tycker jag :D KRAM

Svar: Jag visste inte heller att den fanns, det är nog ganska nytt. Jag skulle inte klara mig utan cykel, cyklar överallt! Det går ju bra i en småstad. Kram!
Ylva

2020-06-04 @ 20:50:29
URL: http://nouw.com/emmaengstrom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0